Arsenal v Birmingham


RvP är fortfarande halvt i dålig form, men Nasri är lika på G som alltid!

Den här matchen var en av de mest plågsamma matcher jag någonsin sett på och jag vet inte ens varför. Vi vann med 3-0, vilket är en fantastisk start på 2011. Men själva matchen... jag vill bara att den skulle ta slut! Jag vet inte varför jag var så irriterad, men det kan ha något att göra med Uniteds oförtjänta vinst mot WBA och Spurs knappa vinst mot Fulham.

Hur som helst så gick minuterna (mycket långsamt) och RvP lyckades få in ett mål redan efter 13 minuter. Ett mål som studsade av diverse Birm-spelare. Sedan kommer Nasri i 57 minuten och gör ett riktigt snyggt mål. 2-0 so far. Sen 8 minuter senare gör Birmingham självmål och vi vinner matchen med 3 mål mot 0.

Detta var samma 11 som startade mot Chelsea, så klagomål om ändringar i startelvan var det ont om, till skillnad mot den senaste matchen mot Wigan, men jag tycker inte att det är riktigt rätt. Det handlar inte BARA om vilka som startar. Det det handlar om är vad spelarna som startar GÖR på planen. Och spelar "superspelarna" jättedåligt så kan man inte bara ta det. Som tur är fick vi i 3 mål i lördags så det var ju inte fara, poängmässigt.

Vill också påpeka att Fabianski fortfarande gör bra ifrån sig i målet! :) Det är riktigt kul!

På Onsdag har vi City hemma och kan förhoppningsvis fortsätta på 2011-unbeaten streak-et. Haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0