Inför Arsenal v Newcastle

Och där var Premier League 2011/12 igång! Dock väntar fortfarande dagens mest spännande match mellan Arsenal och Newcastle. Är ni lika taggade som jag??

Truppmässigt står mycket fortfarade oklart angående Fabregas och Nasri. Spanjoren är dock så gott som borta, vilket jag inte riktigt bryr mig om. Det som är mer intressant är Nasri-affären. City är intresserade att värva ännu en Arsenal-spelare denna säsong och det senaste är att Arsenal går med på detta om vi får Tevez i utbyte! Jag kan ju inte riktigt påstå att Tevez är en klassisk Arsenal-speare, men varför inte?

Det blir även intressant att se Gervinho göra sin Premier League-debut i Arsenal-tröjan. Har inte sett honom spela under försäsongen så det ska bli riktigt kul. Ser även fram emot att ha Vermaelen tillbaka. Han saknades otroligt mycket förra säsongen och har haft en grym otur med sin skada.

Jag tror och hoppas på en stark inledning av den här säsongen och trots att Newcastle har en stark sida tror jag vi kan komma från St James Park med 3 starka poäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0