Arsenal v Newcastle


Är Wengers dagar räknade..?

Jahaja. Det var den säsongsinledningen. 0-0 mot Newcastle. Fjolårets nykomlingar. Vad ska man säga? Är detta säsongen vi har framför oss? Har vi inte utvecklats alls från förra året?

En match fylld av gula kort. Gervinho utvisad efter Barton-insidenten. Song kom undan med gult efter stämplingen. Wenger anser att det var en "solid performance" av laget. Jag antar att det är dags att sänka förväntningarna inför varje match om det är så the boss ser på denna prestation.

Arshavin utbytt i andra halvlek och in med Walcott. Jag tror inte Arshavin har speciellt mycket kvar att göra i laget. Jag vet att han är en grym fotbollsspelare, uppenbarligen eftersom han är min favorit sedan ett par år tillbaka. Men han fastnar ständigt i situationer som inte går att ta sig ur, han får värdelösa passar och måste konstant göra alla andras jobb i straffområdet. Han är en av Premier Leagues KORTASTE spelare. Vad gör han där?? Var är RvP, Chamakh, Bendtner, VERMAELEN!? Vem som helst skulle klara det bättre än honom. Det är klart man inte kan prestera när man inte får fokusera på det man förväntas göra...

Det ser precis lika segt och ointressant ut som det gjorde när vi lämnade laget i maj. De verkar inte ha gjort något alls under försäsongen och verkar definitivt inte ha tagit lära av den gångna säsongen. Att vara Arsenal-supporter har aldrig varit tuffare. Något som skulle kunna göra det lite lättare för oss är om spelarna brydde sig, men det ser (enligt mig i alla fall) inte så ut. Det ser inte ut som att de brinner för något alls på plan, och vad har jag då att hålla fast vid som supporter..?

Det ryktas om att detta är Wengers sista säsong för Arsenal. Jag vet inte hur det kommer bli den dag han går vidare. Jag vet inte hur klubben kommer bli och hur nästa era kommer att se ut... Men något jag hoppas på är att vi får in en holländs manager som kan ta in lite holländska spelare och styra upp laget. Jag tycker att Wengers utvecklarteori med unga spelare är grymt bra och är glad att "mitt lag" kör med det. Men för guds skull nån måtta får det väl ändå vara?! Klubben behöver troféer nu, mer än något annat. Vi behöver en stabil startelva utan skador och kan sedan börja fundera på utvecklignen. Hur många spelare under 22 hade vi under Bergkamp? Just saying.

Men nu går vi vidare från detta kryss och ser fram emot nästa vecka mot Liverpool. De ser ut att ha en helt okej trupp i år och vi kommer att få det tufft om vi inte tar ett steg åt rätt riktning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0