Inför Arsenal v Bolton


Bild från förra säsongens 4-2 vinst mot Wanderers

Idag får vi besök av Bolton hemma på Emirates. Allas abstinens blir botad haha. Dock kommer jag, som det ser ut nu, inte vara en av de botade mot dagens slut.

Idag fyller jag hela 17 år gammal, vilket inte är ett hinder när det gäller matchkollande. Däremot har min käre mor bestämt sig för att ha världens fetaste 50-års fest på min (!) födelsedag (hon fyllde år i förrgår), så jag har inget annat väl än att hjälpa till. Så något matchtittande verkar det inte blir. Har jag tur kan jag se det mesta av Man U v Everton, men Arsenal-matchen kommer bli desto klurigare :( Vi får se om det kan lösas.

Hur som helst så finns det en del att rapportera om matchen. Theo Walcott kommer inte att spela på fyra till sex veckor pga en vrist-skada han drog på sig under landslagsveckan. Vermaelen har häl-problem, men kommer endast missa dagens match. Detta innebär att Squillaci kommer få debutera i A-laget vid sidan om Koscielny.

Samir Nasri är äntligen tillbaka i laget efter sin knäoperation och Djourou kommer förmodligen också att få speltid idag på the Emirates. Bendtner och RvP är fortfarande långtidsskadade...

Förhoppningsvis tar spelarna sina egna ord på alvar och behandlar denna match som om det vore Chelsea på andra sidan planen. De har i två veckors tid nu snackat om att inte ställa ut skorna och underskatta Bolton. Jag tror inte på någon enkel 3-poängare idag, men trots det så måste vi kamma hem dem. Det finns ingen ursäkt.

Kommentarer
Postat av: Anty

Grattis i efterskott! Var festen grym? :)



Skönt med tre pinnar mot Elmanders Bolton! :D

2010-09-12 @ 00:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0