Aluminium, Flappyhandski & Arsenal Wenger


När ska Monsieur Wenger inse..?

Målvakter, för unga spelare, ligans längsta skadelista och det kanske mest oroande: trofé torka. Dessa samtalsämnen är det enda folk kommer att tänka på när det hör talas om Arsenal FC. Kan ni ens föreställa er kritiker, experter och kommentatorer prata om något annat?

Jag vet inte i hur många inlägg här på bloggen jag har adresserat målvaktsproblemet vi har. Det känns otroligt utslitet och meningslöst att skriva om eftersom att Wenger uppenbarligen inte har planer på att göra något åt problemet. Men trots detta så känns det som att en förändring kommer ske inom en snar framtid, en känsla jag inte har haft förut. Almunia har visserligen räddat sina 5 av 6 senaste straffar, men det gör honom inte till en outstanding målvakt. Han är nu skadad, vilket betyder att Lukasz Fabianski måste kliva in. Två matcher har han vaktat målet den här säsongen och sugit stenhårt har han inte gjort. Tyvärr är hans form alldeles för oförutsägbar och sviker den i en otroligt viktig match så är vi körda.

Inga av våra målvakter är bra nog för ligans tredje bästa lag och snart kommer även Wenger inse det. Jag längtar tills den dagen han förklarar varför han trodde så stenhårt på Almunia. Jag har en känsla av att det är lite Snape-Dumbledore över det hela...

På tal om Wenger, så är det många som anser att han bör avgå snarast. Det jag kommer skriva nu kanske upprör många men jag vill inte vinna titlar om det inte är med Wenger. Visst vill jag att Arsenal ska vinna precis allt, men inte tack vare någon random tränare som tagit över. Jag vill ha kvar Wenger tills han stupar, även om det betyder att vi inte kommer vinna något stort. Tror på honom gör jag och jag vet att vi kommer kunna vinna något eller allt om HAN bara ändrar lite smådetaljer (ny målvakt till exempel). Det är nog inte många som läser min blogg som var Arsenal supportrar innan Wengers tid, så kanske känner ni likadant? Det är nog lättare att acceptera en ny tränare om man varit med vid tränarbyte förut... eller om man bara inte bryr sig.

Imorgon är det Arsenal v Chelsea som gäller. Jag tror att vi kommer ta Stamford Bridge med storm, haha. Okej, kanske inte, men vinna matchen tror jag säker att vi klarar av. Fabianski i målet kommer få det otroligt tufft mot Drogba, Essien, Kalou, Malouda etc. Men jag tror han kommer ha en av sina kanonmatcher och Chamakh, Nasri, Rosicky, Squillaci och Arshavin kommer alla steppa up och visa vad de går för. 3-2 till Arsenal står det efter 90.

Kommentarer
Postat av: Nasri <3

Blir knappast en poäng :(

2010-10-02 @ 13:51:11
Postat av: puttebooy

Bra inlägg! Väldigt fin bild också! ;D Kalou är ju inte med, bra så att det offensiva för Chelsea inte kommer fungera lika bra. men tyvärr kan det bli tufft nog ändå.. 2-1 till Gunners säger jag med hjärtat, 0-2 säger jag med hjärnan..

2010-10-02 @ 17:03:24
URL: http://arsenalgunners.webblogg.se/
Postat av: Anonym

- CHELSEA VINNER !

2010-10-02 @ 20:13:44
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Anonym

- vi får se ;)

2010-10-02 @ 21:45:24
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Anonym

- kolla :) jag hade rätt ;)

2010-10-04 @ 18:00:59
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0