Post-match funderingar: Arsenal v City



Det första jag kom att tänka på under matchen
, eller rättare sagt redan i spelargången, är ut hur otroligt lika Nicklas Bendtner och Joe Hart är... Båda tuggar tuggummi som små fjortispojkar och ja... De beter sig som om de vore tha shit, när de i själva verket inte riktigt är det, haha.

"There Is A Light That Never Goes Out!" stod det på en banderoll i publiken. Den låten är inte fyskam! Frågan är bara varför dessa ord stod i läktarn på en Arsenal v City match... någon som vet?

VARFÖR är det så svårt att uttala Sagnas namn rätt?? Viasat har i största allmänhet svårt med namn-uttal. Eller i alla fall om man jämför med Canal+. I Sagnas fall är det ju inte så svårt att lista ut att G:et uttalas som ett J. SANJAAA! Inte SaGna... för guds skull. Fråga: Hur uttalar man Berbatovs namn rätt? På Viasat säger de BERRbatov, men på Canal+ säger de BerBAtov... hm kluring.

Jag är inte speciellt imponerad över Songs val av hårfärg på sistone. Speciellt inte nu när han har börjat få utväxt. Hur länge tror ni att han kommer fortsätta med detta... vågar man kalla det blonda? hår...?

Varje gång Adebayor byts in så hoppar han alltid på ett ben in på planen... undra varför han gör det. På tal om att hoppa, har ni lagt märke till Richardsons inkast? Haaaa värsta skutt-inkasten! Intressant metod :)

Det jag tycker är allra allra bäst på matchen (förutom själva matchen då) är när man får se spelarna anlända. Att få se dem i sina "vanliga" kläder (aka överdragsstället) och få se deras lite mer personliga stil. I love it! Eboue har absolut coolast stil (inte bara för att han och jag har likadana hörlurar haha. Okej alla fotbollsspelare har likadana som jag har...). Det tycker jag i alla fall är otroligt roligt :)

Kommentarer
Postat av: Martin

"There Is A Light That Never Goes Out!" Stog det pga en gammal tränare eller assisterande elr ngt sådant i City hade avlidigt, därför dom spelade med svarta band runt armen också.

2010-10-26 @ 20:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0