Arsenal v Manchester City


En match utan denna snubbe i protokollet... existerar inte... typ

En match fylld med gula kort, snyggt passningsspel och kanonförsvar. 3-0 var vad vi kunde åstadkomma under söndagens 90 minuter och det tycker jag i alla fall, är helt okej!

Man kan ju säga att matchen inleddes med Boyatas utvisning. IMO så var rött lite väl hårt dömt, speciellt med tanke på vilken nivå resten av matchen låg på - men rött blev det och var det kanske därför vi lyckades köra över City såpass mycket som vi faktiskt gjorde? Hur som helst så tycker jag att det var lite halvpinigt av domaren att vara så uppenbar med kompenserandet av Citys utvisning (alla Arsenals 700 gula kort)...

Det dröjde i vilket fall som helst inte länge innan säsongens stormålskytt Samir Nasri köttar in 1-0 efter ett kanonväggspel mellan honom själv och Arshavin. Ett typiskt Arsenal-mål som var riktigt kul att se :) Vi fick chansen att utöka ledningen till 2-0 innan halvtid genom straff, men Joe Hart räddade Fabregas mosiga straffläggning. Riktigt snygg räddning var det och skottet var lite väl förutsägbart. Det jag gillar med Hart är att han är väldigt lik Bendtner i många fall. Lika nonchalant och kaxig, och efter räddningen såg han ut som "Vadå? Jag äter straffräddningar till frukost" haha.

Tidigt i andra halvlek kommer Adebayor in i spel för Tevez. Jag vet inte om ni andra la märke till det, men han var otroligt "väluppfostrad" i spelet... Inga fulingar och bad alltid om ursäkt om det uppstod någon konflikt. Det var nog medvetet att han tog det lugnt och jag gillar det. Jag är nog en av få Arsenal supportrar som fortfarande uppskattar Adebayor och hans spel, meeeen vad gör det. :) Dock hjälpte inte bytet då Song (som är riktigt på G på sistone) skjuter oss till 2-målsledning i 66 spelminuten. Stört grymt mål! Hans andra i ligan och tredje totalt denna säsong! Inte illa!

I 84 minuten byts Bendtner in för Fabregas och gör sitt första mål för säsongen redan efter 4 minuter. Säkert och bra avslut och därmed punkterar han matchen. Game over för Man City.

MoTM tycker majoritet, inklusive mig själv att Fabianski var på City of Manchester Stadium under söndagseftermiddagen. Han spelade gryyyymt bra och räddade många svåra bollar. Han var ständigt på G och vaken. Inga småmisstag som lätt görs mellan Arsenals stolpar. Man ser tydligt att hans självförtroende stiger för varje match och jag ser mycket positivt på feedbacken han får, för uppenbarligen ökar den hans självförtroende ännu mer! Dock vet jag inte om jag riktigt litar på polacken än. Visst har han spelat kanon de senaste matcherna, men får han första-målvaktsrollen och sumpar det så är han ganska körd... och jag är inte villig att betta pengar på att detta inte kommer att ske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0