Arsenal reunion på lite olika nivåer


Bendtner planerar comeback under helgens hemmamatch

Okej, nog med töntiga kommentarer. Jag har mycket roligare saker att rapportera! :D

Nu på lördag möter vi Birmingham City hemma på Emirates och några bekanta ansikten planerar comeback. Bendtner, Walcott och Gibbs kan alla delta under helgens match efter olika långa skadeperioder. Det är riktigt kul att ha Bendtner tillbaka efter hans långa skada. Jag kommer ihåg det som om det var igår, när han gjorde illa ljumsken mot Tottenham tidigt i matchen och var tvungen att halta av... Men nu är han som sagt tillbaka och det kommer bli spännande att se hur det står till formmässigt ^^

Något annat spännande som händer runt Arsenal är att ingen mindre än Robert Pires har dykt upp på träningsanläggningen! Jag tycker att Wenger ska satsa och re-signa honom på momangen. Låta honom få tillbaka den speltiden han gick miste om under sin sista match. Så sent som i tisdags läste jag en intervju med honom i FourFourTwo där han berättade om just den matchen. Lehman fick, som många av er kanske kommer ihåg, rött kort. Detta resulterade i att Pires, efter bara 18 spelade minuter fick kliva av i sin sista match i Arsenaltröjan. Tråkigt men sant.

Vad tycker ni? Kan Pires fortfarande bidra med något till klubben eller är "over the hill" så att säga?

Kommentarer
Postat av: chelsea bloggen!

kul att Walcott kommer tillbaka ! En riktig duktig spelare!

Postat av: Gusten

Nu ska bara Verminator bli frisk..



Annars så skulle Pires kännas lite smått överflödig till dagens trupp. Om någon ur "Invincibles" skulle återkallas så skulle jag nog lägga min röst på Henry eller Gilberto. Henry för att agera påläggskalv till RvP, Bendtner och Chamakh, man vet aldrig hur länge RvP är frisk och Bendtner är Bendtner. Och Gilberto för att få alternativ på den defensiva mittfältspositionen.



2010-10-15 @ 19:29:35
Postat av: invincibles

Pires är faktiskt inget jag vill se i våran klubb igen killen va fantastik under sin tid men vem ska han peta ?? vi har juh roisicky och många andra på den positionen som spelar bra som back ups tycker vi ska jaga en klinisk anfallare just nu e det för mkt tra la la la framför mål

2010-10-20 @ 10:17:11
Postat av: Katrin (Administratör)

Svar på alla Pires-kommentarer: jag vill inte ha tillbaka honom för att han ska peta någon! Verkligen inte! Utan mer som en trofé haha. Typ som Campbell kom tillbaka... Tyvärr fick han ju lite speltid också pga skada, men som sagt så skulle jag bara vilja se Pires tillbaka för att inspirera spelarna och bara lyfta känslan lite... om ni fattar vad jag menar... Tyvärr tror jag inte att han är redo för något sådant byte eftersom att han inte riktigt har pensionerats än haha...

2010-10-20 @ 22:09:13
URL: http://arsenals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0