Har Monsieur Gallas spelat sin sista match på the Emirates?



Som det ser ut och låter på alla så kommer William Gallas inte längre vara Arsenal-spelare efter sommaren. Vem som kommer ersätta honom är ännu inte klart... Huntelaar perhaps?

Det är inte första gången nu, som Gallas har problem i laget. Eller är det laget som har ett problem med honom kanske? Det har uppstått en hel del konflikter mellan medspelarna och han vägrade nyligen ett nytt kontrakt inför kommande säsong pga eventuellt sänkt inkomst.

Det finns nog en hel del spelare i omklädningsrummet som inte sörjer detta faktum. Nasri har uttalat sig om att han och landslags-polaren Gallas inte längre kommunicerar. Att de inte gör det beror på en hel del saker, men det påverkar, enligt Nasri, inte spelet på planen.

Meningsskiljaktigheterna mellan de båda fransmännen började med att Gallas, i sin självbiografi (har han en sådan? haha), anklagar Nasri för att inte ha låtit Henry sitta på sin plats i den franska spelarbussen under EM för två somrar sedan. Nasris historia låter dock lite annorlunda. Han berättar:

"Theirry var frånvarande på grund av en ryggskada, så jag satt på hans plats i bussen. När han återvände sa Henry "Kan du resa dig?", på ett visst sätt. Jag svarade med "Well, respect works both ways". Han bad mig då ställa mig upp, vilket jag gjorde. Vi skrattade åt det och såg en DVD tillsammans. Denna incident har inget med EM-fiaskot att göra."

Vi får se hur det blir med gamle Gallas. Jag tror som sagt att hans dagar på Emirates är över, men hur det blir återstår att se.

Kommentarer
Postat av: Gusten

Jag skulle också vilja se Huntelaar i Arsenal. Men vore det inte lite dumt att köpa in honom när Chamakh redan är på väg samtidigt som det är brist på hyggliga mittbackar till nästa säsong?

2010-05-17 @ 19:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0