Hangeland numera utesluten, men what about Joe Hart?


Ryktena om Fulhams Brede Hangeland
har jag tidigare skrivit om på bloggen. Dessa rykten ha Wenger numera tystat. Han säger att Hangeland är en talangfull mittback, men han har aldrig försökt värva honom till klubben. Läs mer om det [HÄR].

Jag tror inte att Hangeland hade tillfört speciellt mycket till klubben anyway. Truppen behöver en partner till Vermaelen, inte en kopia. Norsken är alldeles för lik Vermaelen och är inte kompanjonen Wenger söker till sin belgare. Pusselbiten som saknas är helst högerfotad och rather stabil. Enligt mig.

När det gäller målvakter så är de flesta Arsenal supportrar (vad jag har märkt av) ganska eniga över alternativen. De som står högst på listan är Citys Joe Hart, (min personliga favorit) CSKAs Akinfeev och Lloris från Lyon. Det senaste om Wengers önskelista är att Hart toppar, och ett bud kommer möjligtvis läggas inom en snar framtid!
Edit: Jag tror er när det gäller Buffon! Han står säkert allra högst upp på alla lags lista... men från det folk har sagt till mig, när diskussioner om målvakter ägt rum, så har han inte varit ett realistiskt mål (fyndigt) för klubben. Men visst, han är självklart ett alternativ, om Wenger någonsin skulle vilja lägganer sånna pengar på en målvakt.

Kommentarer
Postat av: Cesc

Tror dock att det är Buffon som är supportrarnas första val..?

2010-05-17 @ 23:11:31
Postat av: Salcin

Så sant Cesc, det vore nog varenda klubb i Europas (Utom Real?) första val. Men han går nog för rätt så mycket cash. Och jag tror inte att Wenger är beredd att lägga ut sisådär £25 miljoner +. För att få en av världens bästa målvakter till ett billigare pris än så vore i det närmaste ett mirakel.



Tror Joe Hart är den mest realistiska lösningen på målvaktsfronten dock. Även fast han nog lär kosta en hel del. Skulle inte förvåna mig om City ville ha 200 millar för killen.

2010-05-17 @ 23:38:34
Postat av: Gusten

Jag tror faktiskt att Cesc skulle platsa bättre i Real just nu än i Barca. Hur ska han spelas i barca liksom?

2010-05-18 @ 22:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0