#WinTheLeagueForRamsey


#WinTheLeagueForRamsey är en av många tweets som cirkulerar på Twitter just nu

Efter vad som hände Ramsey ikväll så bombas Twitter, artiklar på Aftonbladet, grupp på Facebook mm med både hatkommentarer och uppmuntringar. Det finns inte mycket att säga. Här är lite vad jag har kommit fram till efter att ha läst loads of kommentarer och åsikter:

Det som hände var... fruktansvärt. Visst, jag är bara 16 år gammal - men jag har aldrig sett något liknande. Och även om jag hade gjort det så kan man inte jämföra känslan av att se en ung spelare i sitt absoluta favorit-lag få sitt ben helt avbrutet under en match, med något annat.

Ryan Shawcross var spelaren som tacklade Aaron Ramsey. Det var han som 'orsakade' benbrottet. Ingenting han säger eller gör kommer kunna ta tillbaka det som hänt, men samtidigt förstår jag mig inte på folk som... helt enkelt inte fattar! Hur kan man slänga ur sig så hemska saker om någon som precis upplevt något så hemskt som han faktiskt har gjort. Redan efter tacklingen insåg han vad han hade gjort och man kan ju inte påstå att han gjorde en målgest precis? Jag säger verkligen inte att det han gjorde var rätt eller okej, men tänk lite.

Förhoppningsvis kommer Ramseys healing gå fortare än Eduardos (som gick på ett år), och förhoppningsvis är han tillbaka i spel när han är hel igen. Något jag tror kommer hjälpa, hur fruktansvärt det än är, är att Eduardo har gått igenom precis samma sak och i honom har Ramsey ett ganska stort stöd.

Kommentarer
Postat av: niclas

Vi får verkligen hålla tummarna för Ramsey nu... Stackars sate. Jag kan inte säga någonting om hur incidenten såg ut (mest på grund utav att jag inte klarar av att se benbrott) men jag tycker inte man ska skylla på Shawcross. Man ser ju att han ångrar sig djupt redan när han går av planen.

2010-02-28 @ 16:01:52
URL: http://screamingforsilence.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0