Maskulin-kvinnan v Laptop-mannen


Premier League-lördag eller Supersöndag?

Det finns många experter på Canal+ som snackar både under Premier League Lördag och Supersöndag, men vissa är, oundvikligt, bättre än andra.

Nora Strandberg: AKA den manligaste av dem alla. Bara för att hon är tjej, och hennes kollegor är en majoritet av killar, så måste hon inte vara en av 'grabbsen'. Det är så töntigt när hon sitter bredbent och dålig hållning för att låssas vara en gansta'! Och sen undrar jag om titeln 'Programledare' innebär att man inte behöver kunna något alls? Hon ställer bara frågor, som tyvärr, låter extremt okunniga... Det framgår inte om det finns någon kunskap bakom pannbenet eller om hon bara har jobbet för att göra det mer jämställt. Det är verkligen inte töntigt med tjejer på fotbollsprogram, men om du är tjej, VAR EN TJEJ! Jissis...

Jens Fjellström: går mig på nerverna. Han snackar som om han kan bäst. Visst, han kan sin sak, men var inte så himla 'överlägsen'. Han är så dryg när han åker till matcher som United-Chelsea och kommenterar live och behandlar det som om det är en fis i rymden. Visst, han kanske tycker det är helt whatever att åka dit men eftersom att han måste vet att folk skulle döda för det han gör måste han inte vara så nonchalant.

Jonas Dahlquist: Han är lite konstigt men ändå en härlig prick. Rule Britannia är en askul idé till program och jag skulle himla gärna vilja ha ett sånt program 'när jag blir stor'. Men vad han gör under Premier League-Lördagar vet jag inte riktigt haha. Han står ju mest framför sin laptop, haha.

Richard Henriksson: Sist men inte minst. Han är min favorit, för han är inte snobbig och jobbig. Han vet vad han snackar om och ser inte så himlans dryg ut!

Så Supersöndagens program är nog min favorit av Lördag och Söndag fast det skulle då vara mycket bättre om man bytte ut Nora mot Jonas... För då skulle alla jobbiga vara samlade på lördagen haha! Sen vill jag också bara påpeka att Erik Niva är himlans tråkig för han skrattar aldrig. Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: Arsenal fan

Du skämmer ut hela arsenal med den här bloggen. Låt äldre personer, som kan använda det svenska språket, driva bloggar om arsenal!

2010-02-05 @ 22:48:26
Postat av: ester

till arsenal fan (verkligen coolt att kommentera anonymt): du skämmer ut hela dej själv genom att vara som du (för att inte prata om hur mycket du skämmer ut arsenal för att kalla dej själv arsenal fan). låt nån med lite mer vett i skallen sköta snacket och/eller gå och skit ner dej.



keep up the good work bäst-i-världen-katti.

2010-02-05 @ 22:55:42
URL: http://esni.blogg.se/
Postat av: Goals.se

16 årig tjej som gillar Arsenal, de var något nytt! Keep that up and in Wenger we trust! ;)



http://www.goals.se -- for best highlights ;)

2010-02-05 @ 23:05:45
URL: http://www.goals.se
Postat av: anne

Jag tror Arsenal Fan skrev avsändaren fel, jag tror han/hon menar ARSELFAN!!!

2010-02-06 @ 10:15:48
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Ws

Jag är inte Arsenalsupporter, men jag tycker inte hon skämmer ut sitt lag. Just Arsenalsupportrar tycker jag brukar vara duktiga på att skämma ut sitt lag överlag med sina "tycka-synd-om-sig-själv"-attityder och sitt ständiga gnällande. (nej, jag är inte Manu-supporter eller Spursare eller något i den stilen, det är bara vad jag tycker)



Av det jag sett i den här bloggen så är det inte alls lika mycket av den varan. Därför tycker jag snarare hon ger Arsenalsupportrar åtminstone ett lite lite bättre ansikte.



Sedan att jag inte håller med henne alls om rangordningen här (bortsett från Nora som var klockrent), det är en annan sak.. men det har med åsikter att göra och det vore väl fan så tråkigt om vi inte ens kunde ha olika åsikter.

2010-02-06 @ 11:13:29
Postat av: anne

Ws: En undran: Anses alla supportrar till ett lag vara av samma skrot och korn? Nog torde det finnas supportrar av alla de slag inom fotbollen, oavsett vilket lag som är aktuellt?

2010-02-06 @ 16:57:10
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Ws

anne: Självklart inte. Självklart finns det bra och mindre bra supportrar till precis alla lag inom alla sporter. Och jag märker absolut många supportrar till säg de andra storlagen i England som också har lite samma tendenser. Men för just Arsenal tycker jag det är en väldig överrepresentation av sådana supportrar.



Som sagt, nötter till supportrar ser jag bland alla lag (även bland mina lag ser jag många supportrar som jag skäms över), men överlag tycker jag ändå det brukar vara lättare att finna supportrar som man kan diskutera med bland andra lag, och då menar jag främst oavsett om man tycker olika.



Och det finns absolut bra Arsenalsupportrar, något annat tänker jag inte påstå (jag kanske inte var tydlig nog med det i första kommentaren), men jag tycker tyvärr att de ofta är i en väldig minoritet. Men lite skadar det ju ändå klubben. För klubben som sådan tycker jag är väldigt sympatisk i många avseenden, men när jag tänker på en Arsenalsupporter så får jag tyvärr lite tråkiga associationer... Orättvist kanske att ha sådana förutfattade meningar, samtidigt förstår jag tyvärr varför de hamnat där..

2010-02-06 @ 18:28:15
Postat av: Arsenal fan

Vill ni ha en riktig blogg om arsenal ska ni kolla på den här: http://www.arsenal.se/index.php?option=com_myblog&blogger=9361&Itemid=59



2010-02-07 @ 10:54:19
Postat av: ester

arsenal fan: nu skämmer du bara ut dej själv ännu mer.

2010-02-07 @ 11:23:36
URL: http://esni.blogg.se/
Postat av: effse

Hur kan du tycka Fjellström är överlägsen och dryg? Han är ju den bästa fotbollsexperten i vårt avlånga land. Är en fröjd att lyssna på honom, alltid smarta utlägg och slutsatser som man inte ens kommer på tanken att tänka. Mycket bättre än Henriksson, som dock är helt okej.



Nej, Premier League Lördag med Granquist, Dahlquist och Fjellström är det bästa Svensk TV har !

2010-02-07 @ 12:10:37
Postat av: effse

Och du tycker Niva är tråkig och Supersöndag är bättre :S



Lille vän.

2010-02-07 @ 12:12:17
Postat av: Anne

Effse: Lelle vännen du....:)

2010-02-09 @ 09:41:30
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0