Be An Arsenal-fan: The Katrin Way

Jag vet att otroligt många har väntat på det här inlägget. Eller va? Inte? Okej, men här kommer det i alla fall.

För ett år och 15 dagar sedan blev jag Arsenal-supporter. För ett år och 15 dagar sedan blev Andrei Arshavin Arsenal-spelare. Det är ju väldigt spelarfixerat, kanske ni tänker - och tro mig, det är det! Jag tänkte i alla fall berätta lite om hur det kommer sig att jag blev Arsenal-supporter (alltså hur jag började gilla Arshavin). Det är en ganska lång och konstig historia.

Det började med att min kära vän Ester var och såg Sverige-Ryssland matchen (inte på plats) i EM '08 med sitt hockey lag. Hon ringde sin syster och frågade vilken spelare hon skulle tippa gjorde första målet. Hennes syster sa första spelaren hon kom på: Andrei Arshavin. Han gjorde mål och blev Esters 'favoritspelare' under EM. Rebell som jag är så skulle jag såklart tycka tvärt emot och började heja på Ballack istället (hmm varför..?).

Efter att ha sett Arshavin döda mitt favoritlag - Holland, i EM-matchen, så kunde jag inte stå emot längre. Efter den matchen skickade jag ett SMS till Ester och skrev 'Han var väl inte så dålig i alla fall...'. Sedan dess har han knappt kunnat lyfta ett finger utan att jag vetat om det, haha.

När Arsenal-transfer-ryktena satt igång angående Arshavin så blev jag först arg, jag ville ju se honom sida vid sida med Nistelrooy (favoritspelare #2)! Men sagt och gjort - Arshavin blev Arsenalspelare och det dröjde inte länge innan Ester och jag satt på Emirates Stadium i London och hejade på honom. Arsenal - Manchester City, april '09. Inte Arshavins bästa match, men who cares! Vi var där och det var awesome.

Arsenal är så gott som det enda sysselsättningen jag har ATM. Det finns liksom inget annat som intresserar mig. I och med detta så har ett av mina Arsenal-projekt blivit mitt rum... Här kommer lite festliga bilder på hur det kan se ut i mitt rum en helt vanlig dag som denna:


Min Arshavin-vägg, tillägnad endast honom (och en liten del Bendtner) samt hemgjord Arsenal-klocka


Random-väggen/taket fullt med artiklar+affisher & min Arsenal-kalender


Min ryska-Arsenal-docka-grej med Ashavin, Nasri, Adebayor (why?), Fabregas och Rosicky. Direkt importerad från Moskva.


Egentagna bilder från Arsenal-Manchester City


Egentagna bilder från Arsenal-Manchester City. Arshavin & Fabregas vid hörnflaggan

Det här blev ett himlans långt inlägg men jag tänkte att förr eller senare kommer jag skriva det så förr eller senare blev idag. Kalla mig vad ni vill, men Arsenal-fan påstår jag nog att jag är. :) Eheheheheh....

Kommentarer
Postat av: Alexander

Ja, det är väl inte min "grej" direkt att döma andras rum...men ditt rum verkar sjukt häftigt. Kul att det finns riktiga supporters. Jag är inte ensam...

2010-02-18 @ 23:11:39
URL: http://alexanderism.blogg.se/
Postat av: Alexander

Förresten var jag till 100% säker på att Holland skulle ta sig till EM-guldet. Har förmodligen aldrig sett ett bättre lag spela under ett mästerskap...tillfällighet av Ryssland, trots Arshavin :P

2010-02-18 @ 23:13:28
URL: http://alexanderism.blogg.se/
Postat av: viktor

vad heter du?:)

2010-02-19 @ 19:48:20
Postat av: Viktor

vad heter du ?:D

2010-02-19 @ 20:22:36
Postat av: hilääli minooshh

heellooow arsenal faan :D

2010-02-19 @ 23:29:19
URL: http://hilals.blogg.se/
Postat av: bagge

åhhhh va fint du har det i rummet! vill också ha det! Jag började heja på arsenal när de köpte ljungberg, saknar honom. Tror han skulle va bäst trots åldern. Men arshavin är ganska bra dock har han varit SKIT iår, fruktansvärt dålig. Jag vill inte att arsenal ska ha kvar wenger heller då jagi nte tror att han är speciellt schysst mot ungdomarna, de tränas för hårt!

2010-02-20 @ 22:52:13
Postat av: filip

Bagge... Hoppas du skojar hahaha

ungdomarna tränas för hårt?

Snyggt rum btw :)

2010-02-24 @ 19:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0