Fabregas: Jag vet inte vad jag har gjort


Vi får hoppas att han är "fit" tills nästa vecka så att han kan spela på Camp Nou... :)

Det går rykten om att Fabregas har brutit benet/foten/vad det nu är han har skadat. Så illa kan det alltså vara. Fabregas själv påpekar gång efter gång att han inte vet vad han har gjort... Vad säger man? Otur? Öde? Jag förstår inte varför Arsenal drabbas av så många rejäla skador titt som tätt! Arshavin och Gallas ryktas också vara ordentligt skadade.

Fabregas berättar under en intervju efter matchen att "Detta var nog den svåraste matchen som Arsenalfans någonsin sett på Emirates och Wembly". Det kanske stämmer att det var svår fotboll - men "världens bästa fotboll" mellan dessa två lag, som Wenger utlovade, missade jag nog. Jag har sett matcher med Arsenal som hållit högre nivå...

Något som jag stör mig på, som blev ännu mer tydligt under gårdagens intervju med Fabregas, är reportrar (hur ofta som helst tjejer!) som inte har den blekaste aning om vad de håller på med. De ställer så korkade frågor och det är så pinsamt, för det är inte konstigt att fotbollsreporter/kommentator etc. branchen inte jämställd när så många tjejer är så korkade. Reporten som intervjuade Fabregas frågade "Så, tror du att du kommer vara fit tills nästa vecka så att du kan spela på Nou Camp?"... Till och med Fabregas skratta åt henne och sa att han ändå var avstängd.

Hur som helst, vi inväntar info angående Fabregas skada och så fort det blir något klargjort så raporterar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0