Är det värt att riskera framtida matcher för eventuell titel i år?



Alla saknar Robin van Persie. Men frågan är om vi saknar honom [SÅHÄR] mycket...

Att rusha honom tillbaka i spel är nog inte det smartaste Wenger har tänkt göra på länge (om det nu stämmer, vilket det inte är 100% säkert att det gör). Visst, om han har tränat i Holland med ett B-lag och har kommit igång igen på riktigt så kanske han klarar av matchen mot Spurs på onsdag. Men! Är den eventuella titeln verkligen värd att hans skada blir ännu värre..? Jag vet inte... kanske är den det?

Okej att vi har många skador, och Tottenham har spelat otroligt bra de senaste matcherna, men är det omöjligt att vinna om man inte slänger in spelare som inte spelat på hur många månader som helst? Kommer det blir som för Gallas mot Barcelona? Jag hoppas bara att Wenger verkligen vet vad han håller på med om han tänker sätta in RvP i spel från start...

Don't get me wrong, jag saknar att se honom spela och vill inget hellre att han ska komma tillbaka, men jag vill inte att han ska komma tillbaka om hans återkomst riskerar ännu längre frånvaro! Hellre vänta en match för mycket än en match för lite... Fast kanske håller ingen med mig om att hans framtida spel är viktigare än den eventuella titeln i år? Det är en svår fråga... för Premier League-titeln skulle ju inte sitta fel någonstans...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0