Ryssland v FYROM & Holland v Sverige


Ryssarna firar Kerzhakovs 1-0 mål och Zlatan blir ägd av en av många holländare

Vilken perfekt kväll det blev tillslut! 4-1 till Holland, spel för RvN och mycket viktig vinst för ryssarna tack vare Akinfeev och Kerzhakov! Faktastiskt.

Sveriges spel var faktiskt mycket sämre än jag hade väntat mig. Jag trodde innerst inne att Zlatan skulle leva upp till sitt alldeles för stora namn och göra något i alla fall, men icke. Det enda han gjorde under matchen var att knäa Johnny Heitinga i arslet, utanför spelsituationen. Manligt, Zlatte.

Nyckelspelarna i det holländska laget var utan tvekan Sneijder, Huntelaar och Afellay. Grymt spel från dem allihop och från resten av laget också för den delen. Maarten Stekelenburg briljerade i målet som under hela VM-turneringen i somras. Nog såg Zlatan ganska kaxig ut efter att ha skjutit sina två skott på mål, men gick in... det gjorde de ju inte riktigt.

Däremot gick Huntelaar och Afellays mål in, två gånger vardera! Vad kan man säga mer än att målen var underbara? Underbar fotboll och precis vad vi alla vet att de kan.

Det var riktigt synd att Kuyt inte kunde spela klart matchen. Skadan såg inte speciellt rolig ut och enligt en ganska osäker källa ska han vara på sjukhus med vristskada. Inte kul för varken Holland eller Liverpool! Men något som är desto roligare är att Nistelrooy fick speltid! Första matchen på otroligt länge jag fick se honom spela. För er som inte vet det så var han min första favoritspelare och min förebild under min tidigare fotbollskarriär haha (och de som är lite skarpa kan ju då lista ut vilket Prem-lag jag höll på under den tiden i mitt liv ;)).

Just nu ligger Holland på 12 poäng vilket innebär att de har en ganska bekväm ledning framför Ungern på 9 och Sverige och Moldavien på 6. Jag ser nu om möjligt, ännu mer fram emot returmatchen i Stockholm nästa år! Det kommer bli så grymt!

Rysslands match under kvällen såg jag tyvärr inte, men Akinfeev ska ha storspelat och det enda målet i matchen gjordes under första halvlek av Aleksandr Kerzhakov. Arshavin byttes ut sent i matchen, så jag kan bara anta att han hade en av sina Arsenal-matcher med landslaget. Det sker sällan men vad ska man göra...

Även Ryssland leder sin grupp nu före Irland och kan de bara hålla detta avstånd så ska avancemang inte vara något problem! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

- zlatan kommer aldrig leva upp till sitt namn ..

Postat av: anne

Zlatte är riktigt biffmanlig han!!! NOT!!!!

2010-10-14 @ 14:11:51
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Är du bäng som hatar ditt egna land?

Zlatan är och förblir Sveriges bästa. När han dessutom pucklar på med svinet Bommel så blir man ju hur glad som helst. Helt rätt, så jävla klockrent! Ut med äcklena Brama, Affelay, Van Bommel och De Jong från sporten! Och in med folk som visar empati för sitt land.

2010-10-14 @ 19:35:40
Postat av: Shavi

du, respektera vad bloggaren håller på och hennes åsikter.. Du gör ett bra jobb, Jag e själv Arsenalfan, och det jag såg igår av Huntelaar gjorde mig imponerad. förstår inte hur Van Persie ska ta platsen i holland av honom. han måste komma igång när han e tbx i spel!!

2010-10-14 @ 20:26:33
Postat av: Gusten

Bara för att man hejar på ett landslag som inte är sitt eget så behöver det icke betyda att man hatar sitt land...

2010-10-15 @ 19:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0