Arsenal v Birmingham


Chamakh firar sitt supermål efter Wilsheres framspel i världsklass

Som vanligt kommer "dagen efter"-inlägget lite sent, haha. Men bättre sen än aldrig!

Ska jag vara helt ärlig så har jag helt glömt bort detaljerna i matchen (vilket kommer ändras på, för jag kommer införa ett nytt system så snart som ikväll haha). Men att vi vann går ju inte att ta miste på. 2-1 med mål av Nasri på straff och Chamakh i 47 matchminuten. (Bra skrivet... det låter ju bara som att Nasri gjorde mål både på straff och på Chamakh, i 47 minuten hahah fail).

Straffen som lades (las..? lades..?) av Nasri var exemplarisk. Helt perfekt och självförtroendet var det inget fel på. Felfri straffläggare är vad han är. Och det faktum att Chamakh gjorde ännu ett mål i ligan är ju inte speciellt chockerande. Han är grym och jag är riktigt glad att vi har honom på topp :)

Det som snackas mest om efter matchen är den mycket sena utvisningen på Jack Wilshere. Jag håller med honom, Wenger och de flesta andra att han förtjänade det röda kortet. Han miss-time-ade tacklingen helt och gick in med dobbarna först. Förhoppningsvis så fortsä tter han med sitt tuffa spel även efter dessa tre matcher av plan, för övning ger färdighet och det är just vad han behöver när det gäller tacklingar som den han satte in i lördags.

HA! Nu börjar matchdetaljerna komma tillbaka!! (Rörigt inlägg, jag vet haha). Chamakhs mål var ju hur grymt som helst, och inte bara från hans sida utan också från unge herr Wilshere! En otroligt snygg framspelning efter att ha bröstat ner passningen från Song. Hur kunde jag glömma det? Haha

Sidetrack: På tal om snygga mål så kollade jag också på några andra matcher under helgen (som vanligt) och det helgens snyggaste mål går solklart till Citys David Silva. Hans dribblingar, skottfintar och tillslut avslut var sååå grymt! Såg ni inte det så bör ni YouTuba det. Fantastiskt!! Ska bli kul att möta City nästa helg!

Hur som: 3 poäng fick vi med oss från denna helg. Man U spelade lika och Chelsea likaså. City har nu gått upp på andra plats och det enda som håller Liverpool från sista platsen i ligan är målskillnad. Det är intressant hur klubbar kan gå från kanon till kalkon på så lite tid... I feel for the Pool fans så att säga.

Ikväll blir det CL & Eduardo. Heja heja!

Kommentarer
Postat av: Anonym

- and i like ur blog gurl, keep up the good work :)

2010-10-19 @ 18:38:18
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0