Inför Arsenal v West Ham United


RvP firar mål mot West Ham. Kom tillbaka snart dude!


Sist lagen möttes lyckades West Ham få med sig ett helt poäng. En 2-2 match duger inte idag. Vinner vi, så står vi på toppen, över alla andra lag.

Många har nog svårt att fokusera på dagens match i och med lottningen igår. Wenger hade också en del problem med det under presskonferensen igår. Trots detta fick han fram några bra ord om hur läget ser ut:

“For us, we know the situation we are in is to win our next game. So our action is simple. Do not speak too much, shut up and win.”

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Vi måste vinna idag, precis som alla andra dagar och det faktum att Chelsea och Man Utd har knepiga matcher imorgon gör det bara ännu viktigare.

Rosicky, Fabregas och Song är nu tillbaka från diverse skador och avstängningar, vilket är grymt. Om man bortser från Ramsey så är mittfältet så gott som helt igen. Gallas är tyvärr fortfarande borta, så det blir ännu en match för antigen Campbell eller Silvestre. Enligt Wenger så påverkar inte Gallas skada kontrakt-snacket just nu. Som det låter på honom så ska ett nytt kontrakt snart vara på plats med en fransk signatur på.

Det är bara 8 Premier League matcher kvar den här säsongen.
Det känns som ingenting, men det är 8 veckor. Två månader. Sen då? Vad ska man göra hela sommaren? Alla drar till landslagen och spelar VM, men det blir inget Arsenal. Har jag tur i oturen, vilket jag säkert inte har, så kommer jag spendera sommaren någon annan stans än här hemma, vilket antagligen kommer innebära att det inte blir så jättemycket VM för mig... Men det löser sig, haha.

Kommentarer
Postat av: valeria

otroligt fin blogg du har!

2010-03-20 @ 18:16:15
URL: http://plumms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0