AZ Alkmaar-målvakt på väg till London?



Senaste transfer-ryktena kring Arsenal har med AZ Alkmaars målvakt, Sergio Romero, att göra. Det ryktas om att Wenger är redo att lägga £8 miljoner på argentinaren inför nästa säsong. Det har under hela säsongen varit snack om att Arsenal är i stort behov av en säker målvakt, vilket varken Almunia eller Fabianski är för tillfället.

Många misstag har gjorts från Arsenals målvakter, ibland mindre viktiga och allt för ofta matchavgörande. Jag tycker lätt att Wenger bör hålla ögonen öppna när det gäller målvakter. Som jag tidigare har skrivit så hoppas jag på en Londonflytt för Ryska CSKA's Igor Akinfeev, men hur keen han eller tränaren är på det vet jag inte haha.

Romero säger själv att han har gillat tiden i Holland men känner att det är dags att klättar uppåt. Han är sugen på Premier League-spel och i och med Arsenals visade intresse lockar det en hel del.

Kommentarer
Postat av: M

Hmm, börjar inte letande efter unga spelare gå över styr när man köper in en målvakt som sänker medelålder i laget? Generellt sett så är det en bra idé med en något äldre rutinerad herre i målet. Men håller med om att Arsenal behöver köpa in en stabil målvakt, mitt tips är dock Fiorentinas Sebastien Frey. Borde inte vara omöjligt att få över honom med tanke på alla fransmän i klubben. /M

P.S. Schysst blogg btw D.S.

2010-03-23 @ 13:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0