Inför Holland v Danmark


Hoppas på vacker fotboll från Arsenals egna holländare :)

Nu är det snart dags för Hollands (och Danmarks) första match denna sommar! :D Statistiken står på holländarnas sida, då de varken har förlorat mot Danmark på 43 år (dock vann de på straffar i EM år 1992) eller förlorat sin första VM-slutspelsmatch sedan 1938.

Jag tror starkt på att the Oranje-vinst. Jag trodde däremot att Danmark skulle ha lite mer att komma med, men det ser glest ut på deras front. Bendtner är inte den enda frånvarande, vilket kan skapa lite problem.

Hur som helst ser jag fram emot matchen och förhoppningsvis visar Holland att de är minst lika bra, om inte bättre, än tyskarna som imponerade igår. Robben är ett frågetecken inför matchen och jag hoppas att van Marwijk gör ett klokt val när de gäller honom. Ingen onödig skada såhär tidigt (eller huvudtaget), tack!

Kommentarer
Postat av: Arsenal<3

Ganska medioker match!! Ingen fart alls:( Van Persie hade sina bra moment och detsamma gäller Bendtner så jag skulle ge dem ett godkänt men inte mer. Van Persie visade stundtals upp fin teknik och hans framspelningar skulle ha lett till fler mål för Holland.

2010-06-15 @ 14:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0