Niva, det är inte så man vinner folkets hjärtan - men det är så man får betalt?


Snubben kan ju uppenbarligen sin sak, men sättet han skriver på....


Läste just Erik Nivas krönika i dagens Aftonbladet. Hans artikel om Holland och deras vackra fotboll. Eller va? Inte? Nehe okej...

Seriöst, en mer negativ snubbe får man leta efter! Det kanske bara är lagen och spelarna jag tycker om som han har allt emot, men något är det i alla fall.

För x antal månader sedan när Danmark skulle möta Sverige i en VM-kval match så skrev han ett helt uppslag om Bendtners livs historia. Nej, det var inte om hans framgång, utan alla saker han någonsin gjort FEL i sitt liv. Visst, Bendtner är väl lite... vild av sig, men att sätta ett sånt spinn på en sån artikel... det är bara otroligt drygt. Vad får han ut av det? Får det alla svenskar att känna sig coolare och bättre inför matchen? När de vet att en av Danmarks bästa spelare egentligen är en riktig "buse"?

Ingressen i dagens artikel lyder: "Ett par slumpmål, lite filmningar, några stämplingar och så 90 minuter  av riskminimerande. Det är inte så man vinner världens hjärtan - men det är så man vinner en VM-semifinal." Efter detta kommer en upprabbling av alla dåliga saker holländarna har gjort under sommaren och speciellt igår kväll. Varför ska han vara så otroligt nedlåtande och allmänt negativ? Man behöver inte lovorda lag när de inte förtjänar det, men att fullständigt skita ner lag som faktiskt har gjort bra ifrån sig är lite uncalled for.

Jag påstår inte att hans ord inte stämmer (förutom när det gäller världens hjärtan. Där har han fel) utan filmningar fanns det gott om och fula tacklingar med... Men hur definierar han slumpmål egentligen? Mål där folk lätt kunde ha ingripigt men glömde? I så fall finns det också gott om slumpmål att hämta ur hela turneringen, inte bara från Hollands sida.

Som tur är går han inte så långt som att påstå att Holland inte är värd sin finalplats, för det är det med all säkerthet visst. 14 raka VM-segrar är lagom med bevis på det.

Sen att jag gärna skulle vilja ha hans jobb och skulle mer än gärna praktisera hos honom är en annan femma, haha.

Kommentarer
Postat av: 25_Slak

Nu tycker jag allt du är lite väl bitter här! Jag tror mest han vill få fram att Holland idag spelar mer cyniskt och "trist" än vad man gjorde på storhetstiden Kruif fram till Basten å grabbarna. Att det är slut på totalfotbollen men att man nu istället vinner matcherna! Och att laget inte vinner folkets hjärtan, det ligger nog en del sanning i det oxå. Hemmanationens fans är ju nöjda så länge de vinner, men om du frågar de allra flesta vilka de gillat bäst under vm så blir nog svaret "tyskjäveln". För de spelat en fartfylld och "rolig" fotboll.... Så nu får du läsa om artikeln, och denna gång: läs rätt! ;)

2010-07-07 @ 17:33:47
Postat av: Katrin (Administratör)

Svar till 25_Slak: Det är nog du som har missförstått mig isåfall. Jag förstår precis vad han menar och vad han skriver i artikeln. Din så gott som ordagranna upprepning här ändrar inte min åsikt.



Jag förstår att holländarnas spel har förändrats men vad är det som är så OTROLIGT fel med det? Uppenbarligen fungerar det och ett new and improved koncept är kanske något lag som Brazilen borde försöka sig på?



Jag har läst artikeln. Jag har läst den rätt. Jag har fått en egen uppfattning. Jag har skrivit ner den. Du håller uppenbarligen med honom så vi får väl agree:a att disagree:a :)

2010-07-07 @ 17:45:39
URL: http://arsenals.blogg.se/
Postat av: anne

Det är lättare att hitta fel och vara negativ.

2010-07-07 @ 19:05:10
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0