Euro 2012! Ute i god tid


Kommande EM kommer hållas i Polen och Ukraina sommaren '12

Som jag skrev tidigare i ett inlägg så kommer jag raportera från VM i sommar en hel del här på bloggen. Det laget jag hejar på mest just nu är Nederländerna. Detta eftersom att det alltid har varit mitt och familjens favoritlag. Mitt favoritlag är ju Ryssland (pga Arshavin) men de åkte ju ut för inte så länge sen...

Hur som helst: Jag har också tänkt skriva om Euro 2012 och eftersom att gruppdragningarna är på söndag så tycker jag det var passande att fixa denna kategori redan två år i förväg! Haha, fast kvalen börjar ju om bara ca 8 månader!

Här är lagen i rankningsordning, dvs rankningarna som grupperna kommer delas in utifrån:

Pot 1: Spanien, Tyskland, Nederländerna, Italien, England, Kroatien, Portugal, Frankrike, Ryssland

Pot 2: Grekland, Tjeckien, Sverige, Schweiz, Serbien, Turkiet, Danmark, Slovakien, Rumänien

Pot 3: Israel, Bulgarien, Finland, Norge, Irland, Scottland, Norra Irland, Österriket, Bosnien-Herzegovina

Pot 4: Slovenien, Lettland, Ungern, Lithauen, Vitryssland, Belgien, Wales, Makedonien, Cypern

Pot 5: Montenegro, Albanien, Estland, Georgien, Moldova, Island, Armenien, Kazakhstan, Liechtenstein

Pot 6: Azerbaijan, Luxemburg, Malta, Färöarna, Andorra, San Marino


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0