Arsenal v Liverpool


Vermaelen släppte inte Liverpools "nyförvärv" en milimeter under hela matchen

Har nu tagit ett djupt andetag efter dagens match, reflekterat lite och lugnat ner mig. Vad kan man säga. Liverpool tar 3 poäng borta mot Arsenal på 11 år. Detta är den sämsta uppställningen Arsenal har haft på oändligt många år... Det känns inte som att ljuset i slutet av tunneln är inom reach, om man säger så.

Dock var inte allt "doom and gloom" på Emirates idag. Större delen av supporterskaran är nog överens om att MOTM var vår belgiske räddare Vermaelen. Hans insats var felfri och han ägde Carroll under de 70 minuter han spelade. Vermaelen är en riktig kämpe och enligt mig är han av mycket bättre kapten-material än RvP. Visst har holländaren hängt med längre, men han måste fokusera på att spela bra och vara skadefri och jag tror kaptensbindeln tynger ner honom. Vermaelen är en naturlig ledare och precis vad Arsenal behöver just nu.

En annan huvudperson under dagens match var ingen mindre än nykomlingen från reservlaget - Emmanuel Frimpong! Han är inte en typisk Arsenal spelare, vilket var mycket uppfriskande att se. Han är aggresiv och tar kommandot på mittfältet. Tyvärr har han en bit kvar att gå gällande aggresiviteten. Han såg rött innan de 90 minutrarna var slut och missar tungviktsmötet med United nästa vecka. Det är en stor förlust för ett lag som just nu ser ut att bli förnedrade mot fjolårets giganter.

Det står fortfarande oklart gällande Nasri och Man City. Innan matchstart skulle han försvinna denna helg, men under matchens gång och fortfarade nu timmar efter rapporteras det att han blir kvar i Arsenal säsongen ut. Jag tvivlar starkt på dessa "säkra källor", men vem vet. Dock tycker jag inte att han förtjänar en plats i laget om han själv hellre spelar på City of Manchester Stadium än Emirates. Och sättet han behandlar sina lagkamrater på plan är inte heller speciellt upplyftande. Jag vet inte... Jag vill självklart att han ska vilja stanna, men det finns inte mycket man kan göra once he's made up his mind.

Något som hittills inte pressats
av Arsenal-supportrar men som man lyckligtvis hör mer och mer av, är beröm av lagets målvakt. Jag känner äntligen att jag litar på mannen i målet när motståndarna anfaller. Szczesny har förtjänat allas förtroende och gör otroligt bra ifrån sig match efter match. Jag är grymt glad för hans skull och hoppas att han fortsätter utvecklas. Vem vet! Han kanske är vår nästa Lehman (minus personligheten, då...).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0