Svar på kommentarer


Gusten säger:
Jag skulle också vilja se Huntelaar i Arsenal. Men vore det inte lite dumt att köpa in honom när Chamakh redan är på väg samtidigt som det är brist på hyggliga mittbackar till nästa säsong?

Svar: Precis som du säger så skulle det vara lite onödigt med ännu en striker i Arsenal i och med Chamakhs (eventuella) ankomst. Wenger verkar tyvärr vara lite blind när det gäller försvaret. Gallas försvinner förmodligen, som jag tidigare skrivit, denna säsong, vilket kräver ny mittbacksparter för Vermaelen. Eventuella miffältar-förhandlingar med Barcelona är heller inte uteslutna. Vår Fabregas för deras Toure?

Personligen vill jag behålla Fabregas fo eva, och jag tror inte att jag är ensam om att tycka det. Eller, åtminstone en säsong till! Vi har all chans i världen att ta hem ligan nästa år. Att behöva träna upp en ny Fabregas (Nasri?) på mittfältet kommer minska den chansen, om det inte skulle vara så att Toure är redo från start att kliva in och styra upp spelet med nytt lag och allt. Nej - Fabregas vill jag behålla, och det kommer inte dröja innan vi får veta resultatet av förhandligarna.

Och svar till Arsenal-fan: [email protected]

Kommentarer
Postat av: Salcin

Om (när) Fabregas försvinner så har vi förmodligen fått fram en superstjärna i Jack Wilshere. Men att Fabregas skulle gå redan denna sommar har jag svårt att se. Han trivs i Arsenal och är fortfarande väldigt ung. Jag tror att han väldigt gärna vill vinna hem några titlar till Arsenal innan han lämnar för en eventuell övergång till Barca.



Tackar dock nej till Huntelaar. RvP, Arshavin, Walcott, Bendtner, Vela, Eduardo och Chamakh utgör en tillräckligt stor skara anfallare för att vi inte ska behöva bry oss om det nå mer.



Önskelistan:



Joe Hart, Buffon eller Akineef i mål



Ang backarna så har jag inte en sån jävla bra koll på de. Men ta nån fransos. De brukar funka bra.



Melo på mittfältet är given. Bergkamp och Hnery hade båda misslyckade säsonger i Serie A innan de kom till Arsenal och blev legender.



Chamakh redan klar på forwardssidan o nå mer behöver vi heller inte enligt mig.

2010-05-17 @ 21:51:59
Postat av: Mohamed

Man kanske kunde satsa på Lloris från Lyon, en ung o duktig målvakt. Man kan också satsa på Gourcuff från Bordeux.



Vet ni hur det blir med Fulhams Hangeland?

2010-05-17 @ 22:19:49
Postat av: Gusten

Toure skulle ju vara ett altenativ, vad jag har hört ska han kunna spela i flera olika roller och rätta mig om jag har fel nu. Men kastades inte han in som mittback i Champions league finalen?



Inte för att jag skulle vilja byta honom mot Cesc, men jag tror att laget skulle klara sig lika bra med Nasri i Cescs roll. Han kanske inte har samma passningar men jag tycker nog att han är tekniskt bättre än Cesc och att det är just den rollen som passar bäst för Nasri.



Jag tror också att Ramsey skulle kunna spela väldigt bra i den rollen när han väl är tillbaka i spel samtidigt som att det blir lättare för Wilshere och Merida att pröva sina förmågor i den rollen.



Rent psykiskt sätt så är det aldrig bra att förlora lagkaptenen, speciellt inte när han är den bästa lagspelaren i världen (enligt mig). Varför lämna ett av världens bäst skötta lag med Wenger i spetsen. För att gå till ett lag i Spanien, nej en bunt av divor i Spanien menade jag. Cesc kämpar så långt det behövs, spelar igång sitt lag, håller ihop sitt laget, älskar sitt lag osv.

Flera Arsenalspelare har lämnat klubben för just Barcelona och det är vad jag vet väldigt sällan de trivs i Barcelona. Kanske för att ligan är så tråkig då det är ungefär två viktiga matcher varje säsong och laget alltid förändras varje sommar.



Nej jag tror att han stannar i Arsenal i max två säsonger till om vi fortsätter vår titeltorka.



Jag har rätt dålig koll på backar, och verkligen dålig koll på Serie A. Men Philipe Mexes kanske vore någonting? Eller kanske John Heitinga? Heitinga borde ha anpassat sig till spelet i England nu och så vore det nog kul för RvP och Verminator omd et kom en till som talar nederländska till klubben. Två mittbackar som talar samma språk kan väl inte vara så pjåkigt?



Hangeland vore kul. Då kan fler norrmän spendera sina oljepengar på supporter prylar :D (= Betala av lånet för Emirates Stadium)



Jag vet inte riktigt vad jag har skrivit nu och jag hoppas att du ursäktar mig för stavfel, syftningsfel upplägget m.m. Det är bara för kul att skriva om Arsenal ibland =)

2010-05-18 @ 22:56:15
Postat av: --=|Pierre|=--

2010-05-23 @ 23:14:07
Postat av: --=|Pierre|=--

Jag tror inte Cesc lämnar! Jag menar lämnar han är han dum. Han har ju allt här. Han tar ALDRIG platsen av Xavi, Iniesta är given när han är frisk. Dom har Touré som själv avfärdat en bytes affär med Arsenal. Sedan Busquet (stavning) så jag tror inte han går till Barca, än.



Men jag såg dina funderingar på backar. Då frågar jag mig, Philippe Senderos? Vad är det för fel med honom. Om inte jag minns fel gjorde han verkligen inte bort sig när han fick spela. Utan att man använder sig mer utav Gallas.



Varför värva massa när du har talang på bänken eller i Everton som han nu vart utlånad till halva säsongen 2009/2010. Målvakts frågan måste lösas!

Wenger kan inte ha kvar Almunia längre. Vi har inte varit nära en titel sen Jens lämnade. Joe Hart är ett jätte bra alternativ. Bara det inte blir nån målvakt ifrån nåt blåbärs lag. Lika bra att ha kvar Almunia i så fall. Nej ska Wenger värva målvakt gör det då ordentligt och bind honom på ett 3-4 års kontrakt. Lägg lite pengar på en av dom viktigaste postionerna.



Sedan tillbaka till bytes rykterna om Cesc. Det har ju cirkulerat på sportbladet att Zlatan ska vara inblandad i en bytes affär. Det tror jag inte på ett dugg. Jag såg att det var nån som skrivit att vi fått nog av strikers. Sedan såg jag även nån som ville ha in en holländsk mittback. Personligen skulle det vara roligt att se nån engelsk mittback. Jag tror vi inte har en ända britt i laget. Och då menar jag inte matrialförvaltaren.



Du kan nå mig på [email protected] ifall du vill svara! :) Hörs!

2010-05-23 @ 23:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0