Mini-nyheter 100523


Detta blir ett nyhets-inlägg som avviker lite från Arsenal-temat haha...

Christian Chivu
spelade igår, när Inter tog hem Champions League titeln. Han spelade med hjälm pga av olyckan som drabbade honom i januari. Det är inte konstigt att spela med hjälm, men det är ganska konstigt att någon som han, som råkat ut för det han faktiskt gjort, väljer att spela med oknäppt hjälm genom hela matchen. Jag förstår inte hur han tänker... Det är inte som att det är snyggare om den är oknäppt? Samma sak gäller hockey-spelarna i VM (och alltid annars). De har visserligen hjälmarna knäppta, men man skulle få plats med en hel knytnäve (minst) mellan strap-en och hakan. Helt meningslöst. MEN, det är såklart upp till spelarna hur de vill ha hjälmar etc. Jag förstår bara inte hur de tänker.

José Mourinho lämnar nu Inter för Real Madrid. Det har det varit snack om länge och det blev officiellt inatt. Champions League finalen var den sista Inter-matchen för tränaren. Han har onekligen haft en kanonsäsong i Italien med en trippel i bagaget. Nu blir Madrid hans nästa utmaning. Vi får väl se hur det går. El Classico kanske blir mindre enformigt nästa säsong?

ARSENAL: Det finns inofficiella officiella uttalanden om att Fran Merida lämnar oss i sommar för Atletico Madrid. Hurvida detta är sant eller inte får ni väl avgöra själva om ni tror haha, men [HÄR] har ni källan. Det har ju varit snack om hans departure tidigare, då jag vet inte riktigt vad jag tror.

Kommentarer
Postat av: Alexander

Efter mina "erfarenheter" kring Silly Season kan jag nog med säkerhet säga att kommer ett rykte upp 2 ggr, med ett långt mellanrum emmellan dem gångerna...så är det oftast sant. Ex: Thierry Henry, Arshavin, Ibrahimovic...Fabregas och Gallas..?

2010-05-26 @ 08:56:36
URL: http://alexanderism.blogg.se/
Postat av: Shavi

Chivu har spelat samtliga matcher med oknäppt hjälm sen han skadade sig

2010-05-27 @ 23:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0