Liga-update 100502

De senaste dagarna har det inte hänt så otroligt mycket spännande vad det gäller Arsenal. Mest bara Arshavin-dramat som jag är riktigt trött på.

Under gårdagen vann både Tottenham och City i striden om fjärdeplatsen, så nästa veckas match mellan de två lagen blir i stort sett avgörande. Vilket lag får spela Champions League nästa säsong? Personligen hejar jag lite på Tottenham i smyg, men jag har inget emot City heller...

Det är inte bara nästa vecka som kommer bli avgörande för hur tabellens final look. Chelsea och Manchester United möter Liverpool respektive Sunderland idag. United ligger i skrivande stund endast en poäng efter Chesela med samma antal spelade matcher. Vinner Chelsea mot Liverpool nu så spelar United under gigantisk press för att ha en liten chans att vinna. Men slår Liverpool Chelsea så har de då hjälpt sina ärkerivaler till en 19e ligaseger... Alltså går de då förbi Liverpool. Kommer de förlora med flit? Hmm...

Vi får se hur det går!

PS. Har jag tur så blir det en tripp till London i Juli/Augusti för att se Emirates Cup! Synd bara att Beckham är skadad, haha... DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0