Fråga: Vem tar över ledarrollen?


Vem ser DU med kaptensbindeln om Fabregas skulle dra?

Fabregas hit och Fabregas dit. Fabregas mot Toure, Fabregas mot Zlatan. Ryktena är så många att man knappt hinner med. Under de senaste dagarna har det sagts att spanjoren är KLAR för Barcelona, att inget bud har lagts och att Fabregas själv uttalat sig om att vilja lämna Arsenal.

Det är nu inte rykten och spekulationer jag tänkte änga detta inlägg åt. Jag har en liten funderar-fråga till er läsare:

OM (!!!!) det skulle bli så att Fabregas faktiskt försvinner nu i sommar, vem tar över kaptensbindeln?

För vissa är svaret kanske uppenbart, för andra är det en omöjlig fråga att svara på. Jag har lite svårt att själv säga vem jag tycker borde ta över bindeln. Det är klart att när den satt på Arshavins arm, en av hans tidiga matcher i Arsenal, så kändes det bra haha. Sen om man kanske tänker steget längre, vad som är bäst för laget, så blir det lite svårare. Vad tycker ni? Självklart eller klurigt?

Kommentarer
Postat av: Gusten

För mig står valet mellan RvP och Vermaelen. Båda skulle kunna motivera laget på två olika sätt. RvP med att spela igång laget och Vermaelen genom att kämpa tills sista blodsdroppen.

Nasri och Clichy är båda tänkbara kandidater men jag tror inte att de skulle passa som lagkapten, inte som ordianarie lagkapten men om någon av dem spelar som lagkapten vid ett par enstaka matcher så vore jag nöjd.



Men jag lägger min röst på RvP. Med följande motivering: Han har varit trogen klubben tillräckligt länge för att vara älskad av supportrarna och ingen kan väl ha missat hur han spelade igång Arsenal i London derbyt mot Tottenham.

( http://www.youtube.com/watch?v=WCSaGFRf_vw )

2010-05-19 @ 23:37:29
Postat av: erik

Jag tycker Robin van Persie, han är arsenal trogen. Sen känns det som att han alltid ger 100 % för laget och det ger en positiv inverkan på medspelarna. Ett bra exempel på det är i matchen mot Tottenham senast, en dålig insats från arsenal överlag, men när robin kom in på planen så tände det verkligen till och matchen var i liv ett tag! tänk om han hade knorrat in den där frisparken?

2010-05-19 @ 23:37:46
Postat av: Salcin

RvP är kandidat nr1# Är en av de få spelare i Arsenal som faktiskt har vunnit en större titel med laget. Och han har ju ett jävla stort Arsenalhjärta också. Det bör inte glömmas bort.



Men tar man RvP som kapten så blir ju den naturliga följdfrågan vem som blir andre, eller vice kapten.

För tyvärr så håller RvP inte hela säsonger.



Där är ju Campbell given om ni frågar mig. Han är jävligt "Old School" (går på kroppen istället för bollen...ibland) i sin spelstil och kan lätt inbringa respekt hos de unga spelarna i Arsenal. Hoppas bara att han frå ett förnyat kontrakt då.



Fast tyvärr så är ju inte han en startspelare. Så det får väl bli Song eller Diaby? Båda påminner om Campbell med deras fysiska spel. Men jag är väldigt osäker på om någon av dem är bra på att leda.

2010-05-20 @ 00:25:30
Postat av: R

Såg din kommentar i aftonbladet om att Canal+ tar över alla matcher i Allsvenskan. Känns lite tråkigt att många ser ner på svensk fotboll och den passionerade skara som följer den. Vi är trogna och vår läktarkultur slår England med hästlängder. Om fler gick på matcher i Sverige skulle vi haft en bra liga även fotbollsmässigt.

http://www.youtube.com/watch?v=7vzqGB4WLkY

http://www.youtube.com/watch?v=Dl2TTGzng_4

2010-05-20 @ 01:35:04
Postat av: Salcin

Fotbollen i Sverige är relativt dyr att gå på om man ser till själva spelet som de spelar. Underhållningsvärdet i Allsvenskan är under all kritik. Inte konstigt att det går som det gör då.

Sedan så kan jag utan tvekan säga att Englands läktarkultur slår Sveriges med hästlängder. Utan tvekan ;)

2010-05-20 @ 15:42:10
Postat av: R

Nej du har helt fel. Inte ens engelsmännen själva tycker att det är bra stämning på matcherna. Sverige och övriga Europa är mycket bättre. Sverige håller för övrigt hög Europaklass. Efter att man tog bort ståplats i England har allt blivit en enda stor business med kostymnissar på läktarna. Runt om i Europa ser man ner på engelsmännen och vilken amerikaniserad smörja sporten är där. Premier League är självklart värst, men det sträcker sig även ner i de lägre divisionerna. Vanligt folk har helt enkelt inte råd att gå längre.



Du verkar dessutom inte ha förstått grundproblemet. Om folk börjar gå på matcher i Sverige så får lagen intäkter. Då kan man köpa spelare och bli bättre. Det är bönderna på landsbygdens fel eftersom de inte går och ser sina lokala lag. Istället sitter de hemma och klagar på svensk fotboll och dess dåliga kvalitet. Sen sitter de hemma på arslet och skriker framför TVn när Arsnenal spelar.



Du kan testa att gå på ett stockholmsderby eller någon annan laddad match och jämföra med en match på plats i England. Jag tror inte att du varit på fotboll mer än 5 ggr i ditt liv. Förstår inte varför folk sitter och fånigt idoliserar saker som YNWA när vi har bättre tryck i Sverige.



För övrigt kan jag tipsa om att inte stå upp när du går på match i England. Man kan nämligen bli utslängd om man gör det. Så kom ihåg det!

2010-05-20 @ 18:15:59
Postat av: Salcin

Anledningen till att man tog bort samtliga ståplatser i England har att göra med 96 personer som dog i Hillsborough. Och eftersom det är många som vill gå på fotbollen i England så blir det alltid packat och då är det självklart att ståplatser på en fullpackad arena innebär en hel del säkerhetsrisker.



I Allsvenskan så blir det väldigt, väldigt sällan fullsatt eller ens i närheten av det på de större arenorna. Så då är det inte konstigt att man kan tillåta ståplats.



Och sedan så vill jag väl påstå att det är du som inte förstår grundproblemet.

Varför ska man gå och se "sitt" lokala lag spela när underhållningsvärdet på skiten är så otroligt jävla dålig så det faan inte är sant. Och även om folk på landsbygden nu skulle börja gå och se dem så kommer det ju knappast ge lagen så jävla mycket mer pengar så vi kan börja konkurrera ute i Europa.



Sedan så ligger väl HIF 1a i Allsvenskan om jag inte har fel. Sveriges 8(?)e största stad och de har ändå i dessa framgångar problem att locka storbuplik så att de dumpade sina priser till 30 kr biljetten har jag för mig. Så din analys av att det är landsbygdens fel stämmer väl inte helt överens med sanningen? Sedan när väl ett lag från "landsbygden", Låt oss säga Gefle, väl kommer upp. Då köpes ju deras spelare upp av andra större lag i Allsvenskan ändå. Så ännu en gång så har din tes misslyckats.



Och sedan så föreslår du att jag bör testa att gå på ett sthlmsderby? Asså vafan? Jag vill inte bli nedslagen för att jag bär fel färger av några fula idioter. Du fattar väl själv varför publiksiffrorna på Sthlmsderbyrna har sjunkit som bara den de senaste åren?. Uteblivna framgångar, inte alls ett underhållande spel och den största faktorn av dem alla, varenda matchjävel blir ju faaan avbryten av att någon eller några kastar in saker på planen, springer in på planen osv, osv.

Dessa saker var stora problem i England förr. Då tappade de väldigt mycket publik. Då gjorde de någonting åt saken. Och sedan dess så har PL blivit världens bästa liga.



Tro mig jag har varit på fotboll betydligt mer än 5 ggr i mitt liv. Haha! Du däremot verkar vara väldigt ung (12, 13?) för dina argument är någonting som verkligen inte håller i längden.



Men du har nog rätt om att det inte är någon som har råd med att gå på fotboll i England. Jag menar det är ju inte så att det ALLTID är 60.000 på Emirates. Hahaha :P



Vad har vi för bättre tryck i Sverige än YNWA? Snart skiner Poseidon? Just idag är jag stark?

Båda väldigt mäktiga och bra låtar men ingenting i jämförelse med YNWA. Du kan uppenbarligen inte ha sett Liverpools hemmamatch mot Man U denna säsong. Magisk stämning på läktarna. Och det måste de ju ha gjort jävligt bra. För man måste ju sitta ner så att man inte riskerar att bli utslängd enligt dig. Hahaha!



Sedan så finns det ju i grund o botten en självklar anledning till att folk väljer PL framför Allsvenskan. PL är mycket, mycket, mycket, mycket, mycket, bättre än Allsvenskan. Och det kan du ju knappast ändra på med lite mer intcäkter. Och vem faan vil komma o lira i Allsvenskan där våra bästa gräsmattor skulle rankas som farliga i PL? Assså snälla nån!



2010-05-21 @ 00:34:30
Postat av: Oscar

skulle gärna se Sol Campbell som lagkapten om Fabregas drar !

2010-05-26 @ 10:51:18
Postat av: Juhään!

Ärligt talat så hoppas jag att Fabregas lämnar, han verkar sugen på det och varför ska man ha en spelare i laget som inte ärr 110% Arsenal för?

När det gäller vilken som ska ta över bindeln efter honom så är det vissa som går bort direkt, Arshavin(bort med honom, helt loj ju!. Aldrig hatat en arsenalspelare tidigare, men hatar verkligen Arsha),Diaby ,Song, Nasri. Då står det mellan Song, Vermaelen, RVP, Campbell, Clichy. Av dem skulle jag vela ha Campbell, men tyvärr pallar han inte ca 50 matcher per säsong. Så enligt mig så blir det Vermaelen då RvP tyvärr är skadad ca 20 matcher per säsong, och pga av Vermaelens peppande spelstil:D

2010-05-28 @ 15:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0