Mini-nyheter 100302


Klassen var på studiebesök hos Aftonbladet för ett år sen. Jag tycker våra rubriker är helt okej i jämförelse med deras.


Nu har jag inte varit hemma på ett tag, men jag har lite småsaker jag tänkte skriva om:

Födelsedagar: 25 februari fyllde Eduardo år, igår fyllde Carlos Vela år och idag fyller ingen mindre än Vito Mannone år! Så grattis till hela gänget :)

Nicklas Bendtner: De senaste ryktet om dansken är att han ska sjunga solo i Danmarks VM2010-låt, som heter 'The Danish Way To Rock'. Fyndigt. Sorensen och Rommedahl kommer också få sina solostunder. Förhoppningsvis lyckas Bendtner skrämma iväg sin medelålders-flickvän med sin, uppenbarligen, vackra sångröst.

Shawcross: Många klagar på avstängningstiden Shawcross fick efter 'överfallet' och tycker att spelare som bryter andra spelares bens straff ska motsvara tiden som den skadade blir borta från spel. Jag tycker det är otroligt onödigt att ens föreslå något sådant, för det är inte rättvist och jag tror att många inser det också. Det skulle innebära massor med undantag eftersom att spelares läkningstider varierar otroligt mycket och vissa spelare kanske inte ens kommer tillbaka över huvud taget. Reglerna som finns idag har satts för en anledning. Vissa kanske är bättre än andra, men det ligger inte i våra händer.

Aftonbladet: Får dagens största möjliga fet-DISS! Deras rubriker är ett skämt. När jag klickar mig in på fotbollsbladet ser jag rubriken 'Efter skräcktacklingen - Fabregas öppnar för flytt'. Jag vet redan att Fabregas har påpekat hur oskyddade spelarna är när det gäller dessa händelser och fattade att det var något som inte stämde med rubriken angående hemflytten. När jag läste ingressen så såg jag vart skon klämde. Så här stog det:

I lördags tacklades Arsenals Aaron Ramsey så hårt att han bröt två ben. Nu rasar lagkamraten Cesc Fabregas mot kapningen – och engelsk fotboll överlag. Något som kanske stärker ryktet om en hemflytt till Spanien i sommar?

Ett frågetecken. De ställer en fråga i ingressen som de sedan utgår ifrån i rubriken. Jag vet inte om det bara är jag som tycker att det här är helt otroligt? Visst, folk vill läsa om att Fabregas kommer skriva på ett kontrakt med Barcelona, men kan någon inse att det inte kommer hända idag, imorgon eller nästa vecka?!

PS. Henry envisas med att ramla ner från min vägg gång på gång. Undra vad han försöker hinta om. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0