Inför Arsenal v Hull City


Vi vill se fler såndana här målgester, Mr. Arshavinal!


Vi börjar dagen med ett matchinlägg tycker jag.

Halv sju ikväll gästar Kingston Communications Stadium vårat Arsenal. När lagen möttes på Emirates i december plockade vi hem tre poäng i och med 3-0 vinsten. Vi får hoppas på liknande resultat idag :)

Wenger underskattar verkligen inga lag i Premier League. Han vet att laget inte gjorde bra ifrån sig när det gällde Man U och Chelsea, vilket då innebär att hans sida måsta vara konstant genom resterande matcher. Detta är ingen 'walk in the park' enligt honom, eftersom att många lag, inklusive Hull, kan storspela mot stora lag. Förhoppningsvis känner spelarna likadant och spelar inget mindre än sitt bästa.

Bendtner, är enligt Wenger (och mig och säger många många andra) en helt annan spelare idag, om man jämför med bara några veckor sedan. Visst, det beror såklart på att han producerar mål och målchanser i varje match på sistone, men ändå! I början när han kommit tillbaka från långtidsskadan så var han verkligen inte sig själv, vilket är fullt förståeligt.

"Bendtners insats efter inhoppet i 64e minuten var extremt tråkigt. Han får redan otroligt mycket kritik för sitt dåliga spel och så ska han försöka coola till det lite med en fint som förstör en helt legetim målchans. Nu kommer ännu mer kritik välla in. Jag tycker synd om honom och saknar den självsäkra Bendtner vi såg i oktober."

Detta skrev 7 februari i år, och är otroligt glad över att ha honom tillbaka, stronger than ever!

Skador inför match: Campbell kommer förmodligen vara spelklar efter diverse kramper i matchen mot Porto tidigare i veckan. Bacary Sagna och Rosicky kommer också kunna spela idag. Fabregas däremot, behöver ett mirakel för att kunna delta i dagens match, tyvärr. Men spelar vi som mot Porto så tror jag inte att det är fel att låta honom hela upp sig till fullo. Alex Song är fortfarande avstängd.

Jag tror självklart att vi kan ta hem tre poäng idag. Jag tror också att det är dags för Arshavin att göra mål. Ett mål var femte match duger inte! Kom igen nu, gör mål! Niet Razborki! Jag hoppas också på att Chelseas tredjemålvakt, som kommer få chansen att stå mot West Ham idag, gör en del... misstag. Och så hoppas vi på att Fulham steppar upp sitt game inför Man U mötet imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0