Inför Arsenal v FC Barcelona


Ser inte bilden asläskig ut..?


Om någon har missat det faktum att Arsenal möter BARCELONA i Champions League-kvartsfinalen den 31 mars så kan de gå hem och lägga sig.

Jag fick veta det under skoltid och freakade nästan out (snygg blandning). Av alla lag som är kvar... varför Barcelona? Visst, jag tror att vi har en chans att vinna, men ändå. Vilka möter vi då i final? München? Bordeaux? Lyon? Om det blir så att vi möter United i final så är det sån sjuk otur. Inte för att jag tror att vi skulle förlora, utan för att det är så tråkigt!

Många har redan gett upp hoppet om final-plats och jag kan inte ärligt säga att jag tror 100% på att vi vinner, MEN jag tror 100% på att vi har chansen att vinna med spelarna vi har! Spelarna i Arsenal är inte värdelösa. De är grymma, och kan verkligen vinna. Det skrämmer mig verkligen att det är Barcelona vi möter, men det minskar inte hur mycket jag faktiskt tror på laget.

Gallas är fortfarande osäker inför Barcelona-match nummer ett, men jag hoppas att han kommer tillbaka. Fabregas och Rosicky har redan klarat fitness-testet så de är på g igen.

Något som många nog ser som negativt är att första kvart-matchen är på Emirates, men jag tycker det är bra! Jag menar, hellre spela sin "dåliga" match hemma, och sen kunna förbereda sig inför bortamatchen i Spanien, då man redan vet vilken nivå spelet ligger på och kan anpassa bättre än vad man kan när det gäller första matchen, som är hemma-match. Jag tror det kommer work-a i vår fördel.

Men först ser vi fram emot helgens match mot WHU :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0