Inför Arsenal v Burnley


Fabregas nätar mot Burnley borta på Turf Moor efter bara 7 minuter


Den 16 december stog det 1-1 mellan Burnley och gästande Arsenal efter 90 spelade minuter. Fabregas gjorde mål efter endast 7 minuter på Turf Moor och Burnley kvitterade till 1-1 efter 28 minuter genom en straff.

Idag möts lagen igen hemma på Emirates. En vinst idag betyder att vi ligger delad förstaplats i ligan och om vi gör 4 mål eller fler så leder vi ligan. Jag tror att jag talar för alla när jag säger att det verkligen inte skulle sitta fel! Jag älskar att det bara var några få veckor sedan som otroligt många Arsenal-fans gett upp hoppet om ligatiteln, och nu är vi med i racet igen! Det lönar sig att alltid tro på sitt lag.

Inför dagens match är Arshavin, Diaby och Denilson tillbaka i truppen. Tyvärr är både Gallas och Campbell skadade, så det blir Silvestre som får ta plats på planen berdvid Vermaelen. Ramsey är ju också tyvärr borta från spel... men det vet väl alla redan, haha...

Burnley har riktigt dålig statistik från de senaste matcherna, med endast en vinst på 16 matcher. De har också förlorat deras senaste 8 matcher och är det laget i ligan med sämst försvarsstatistik mot topplagen!

Förhoppningsvis fortsätter Bendtner som han gjort de senaste tre matcherna och gör mål även idag! Det vore inte helt fel om han gjorde fler än ett mål heller, he he.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0