Arsenal v FC Barcelona


2-2 målet, bättre sent än aldrig!

Hur börjar man ett sånt här inlägg? Jag har så mycket att skriva att det antagligen bara kommer bli en rörig klump av alltihop! Men jag får köra på så gott det går haha. Here we go:

Manuel Almunia: Här kan jag inte skriva "Jag har sagt det förr och säger det igen", utan jag får helt enkelt börja på ett nytt kapitel när det gäller honom. Vilken målvakt! Vilket presation ikväll! Det är inget skämt hur han storspelade en kväll som denna, när jag, helt ärligt trodde att han skulle vika sig helt. Räddningarna, säkerheten, samarbetet - helt otroligt. Mitt ordföråd är för litet, en kväll som denna. Visst, målen var lite onödiga och bättre koll på Zlatan kan man väl kanske ha, men nej... det ska inte ta bort från kung-insatsen!

Arsene Wenger, det blir a first här med. Valen han gjorde ikväll bör uppmärksammas. Om jag tänker ur ett otroligt ologiskt perspektiv så påstår jag att 2-2 inte var värt längre skador på Gallas och Arshavin. Det var heller inte värt att spela Fabregas som skadade sig ytterligare samt fick sitt andra gula kort. Tänker jag lite mer ur ett... manager-perspektiv, så anser jag att Gallas var det enda onödiga valet. Han har inte spelat på hur många veckor som helst och slängs in i en Champions League-match mot regerande mästare? Inte okej. Arshavin och Fabregas var två risker som Wenger tog inför matchstart, och det måste man ibland göra. Lite mer okej.

Andrei Arshavin, vem är han? De som har läst den här bloggen ett tag, eller kanske rotat runt i arkivet, vet att Arshavin är min absoluta favoritspelare ever. Anledningen till frågeställningen "Vem är han?" är att jag inte känner igen honom. Det har gått snart två år sedan EM 2008, då han var en helt annan spelare. Han ville, han var på G varje match, han kämpade in i det sista. Nu ser det så annorlunda ut. Visst, spelstilen i Arsenal jämfört med Rysslands landslag under Hiddinks ledning är inte densamma (uppenbarligen), men vart tog ryssglöden vägen? Han är som osynlig varje match och jag mådde så otroligt dåligt när jag såg honom spela idag. Jag hoppas att det inte är åldern utan bara en försenad effekt av Londonflytten. Get over it, please.

Barcelona Barcelona Barcelona. Loggan, namnen, historiken. Allt skrämmer mig. Det hade inte spelat någon roll om Arsenal krossat Barca ikväll med 10-0, respekten för laget med några av världens största namn, kommer alltid att kvarstå. Laget overall är lite som Drogbas blick precis innan frispark - man skiter på sig! Match mot Chelsea eller United är ju rena barnleken psykiskt jämfört med kvällens clash. Hur som helst så spelade de riktigt riktigt bra fotboll. Fotbollen de spelade runt Arsenal fick dem att se dubbelt så många ut, eller kanske Arsenal hälften så många? Ett kryss från dagens match kanske inte är rättvist med tanke på bollinnehav och spel över huvud taget, men jag klagar inte. Jag gillar btw också Puyols röda, mahaha!

Theo Walcott: Dude! Han kommer in och ger oss hopp. Fabregas ger oss dubbelt hopp. We rose from the dead (läs: 0-2 underläge haha). Jag tippade innan matchen att resultatet skulle bli 3-3. Efter 45 spelade minuter drog jag tillbaka det till 1-1, snopet... haha. Hur som helst så tycker jag Arsenals prestation var låg, i alla fall de första 70-80 minutrarna. Almunia, som jag tidigare i inlägget nämnt, var på G hela matchen mer eller mindre, något han var ganska ensam om att vara (i Arsenal).

Returmötet nästa vecka blir om möjligt ännu mer spännande än dagens (gårdagens?) match. Arsenal måste vinna för att gå vidare. Yes we can, yes we will, blieve, osv osv! Jag är såklart lite orolig för vilket lag Wenger kommer plocka ihop. Nu i helgen har vi en viktig Prem-match som inte får glömmas bort och vilka spelar kommer överleva den matchen? Kommer Arshavin kunna spela? Gallas är så gott som utesluten... Fabregas kommer hur frisk han än är, inte få spela nästa vecka... Kommer Almunia steppa it up två viktiga matcher i rad? Frågorna är oändliga. Vi får helt enkelt vänta och se!

Nu ska jag sluta babbla på om random saker haha! Grymt skönt med 2-2 ikväll hur som helst och hade jag väntat till imorgon med att skriva det här kanske det hade varit begripligare men whatever. Godnatt! :D

Kommentarer
Postat av: anne

Du skriver så otroligt bra att tom jag läser med stor behållning och spänning!!!!!

2010-04-01 @ 07:29:51
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: hilal

- Ganska nice ändå att ni lyckades vända matchen :)

2010-04-02 @ 18:47:24
URL: http://hilals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0