World Cup Summering: Dag 2


Donovan kan ta staterna längre än väntat! GO GO GO!

Dagen inleddes med Sydkorea-Grekland. Sydkorea vann med 2-0 och det var en helt okej match faktiskt! :) Korea imponerade med sitt spel och Grekland var helt värdelösa. Jag ser fram emot att se koreanerna spela igen!

Nigeria-Argentina. Matchen många har snackat om. Lagerbäck mot Maradona. Det blev endast 1-0 till Argentina trots övertaget. Det var mycket nära en kvittering mot slutet, och jag tycker det var synd att Lagerbäcks afrikaner inte kunde få plocka ett poäng mot jultomten :)

Sist men inte minst: England-USA. Vilken match!! England inleder med ett tidigt mål och redan då börjar jag tänka att resultatet skulle bli upp mot 3 eller 4-1... Sen gör, som alla antagligen vet vid det här laget, Englands målvat världens misstag och det blir 1-1. Tyvärr lyckas inte USA ta ledningen men de spelade mycket bra ändå!! England imponerade inte. Detta är inget guld-lag, om man säger så. Rooney syntes inte heller förrän de sista 15 minuterna... Vad är det som händer?

USA är ett intressant lag i sommar! Jag ser fram emot att heja vidare på dem :) Och Donovan är ju så cool så man dör!

Imorgon väntar Algeriet-Slovenien, Australien-Tyskland och Serbien-Ghana! Kanske inte de mest spännande matcherna men Tyskland blir otroligt intressan! Vi får se hur de klarar sig utan Ballack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0