World Cup Summering: Dag 1


Min favoritsnubbe i både Everton och RSA: Pienaar :) ... Och alla bilder från WC10 nu under sommaren kommer att tas från fifa.com. Därav pilarna på höger och vänster sida, haha...


Första VM-dagen avklarad och nu börjar nästa. Det kändes ganska ovant att kolla på fotboll faktiskt... Arsenal har ju inte spelat på någon månad ^^...

Hur som helst så var Sydafrika-Mexiko matchen ganska intressant :) Mycket bättre än Frankrike-Uruguay... Sydafrika imponerade i andra halvlek och Pienaar spelade bra. Det var nära att jag bettade på en Sydafrikansk vinst och att Tshabalala gjorde första målet... det gjorde jag inte, och en sekund senare gjorde just Tshabbe mål. Snopet. 1-1 var i slutändan ett ganska rättvist resultat.

Frankrike var en besvikelse, men samtidigt var det väntat. 0-0 säger ju det mesta om matchen, men det som inte sägs är att Henry kom in och fick ett par chanser, med bara x antal minuters speltid. Intressant indeed, och förhoppningsvis får han starta en match någon gång! Och Loderio fick sommarens första röda i VM premiären... det tog endast några minuter för honom att bli avskickad. Bra start!

Idag är det först Korea-Grekland, sedan Argentina-Nigera och sist men verkligen inte minst: England-USA! :D Go US! (Fast det är inte om att jag tror att de kommer vara en lätt match. Det jag hoppas på är att USA verkligen storspelar).

På återläsande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0