Vad är dina odds att lyckas, Cesc?


Har vi fått se det sista av Fabregas i Arsenaltröjan?


Det är ingen nyhet att Fabregas påstås vilja lämna Arsenal. Hur länge har det inte ryktats om en eventuell flytt för spanjoren? Senaste artikeln om det hela finner ni på Aftonbladet.se, där Pique berättar om Fabregas, sedan länge, önskan att lämna Arsenal.

När ryktena började spridas så var jag först otroligt emot hans flytt. Jag ville såklart behålla en av lagets allra bästa spelare och framför allt lagkapten! Men idag känns det lite annorlunda. Om han så HIMLA GÄRNA vill spela i Barcelona så låt honom göra det! Folk rabblar och rabblar anledningar att Arsenal ska behålla honom, men det faktum att han inte ens vill spela kvar i sitt eget lag borde ju stryka alla dessa anledningar. Jag vet inte vad ni tycker, men att ha en lagkapten som vill spela någon annanstans är inget jag tycker lockar.

Om det nu blir så att Fabregas äntligen får sin efterlängtade flytt tillbaka till Spanien så önskar jag honom all lycka i världen. Det mesta talar ju för honom, eller hur?

Den 16 juli 2008 signerar dåvarande Arsenalspelaren Aleksandr Hleb ett fyraårigt kontrakt med Barcelona. Efter att bara ha startat 5 matcher för laget den säsongen säger han att ett erbjudande från Bayern München inte skulle tackas nej till. I augusti 2009 berättar Hleb i en intervju att han ångrar sin flytt från Arsenal.

25 juni 2007 skriver Thierry Henry på för Barcelona. Målproduktionen han åstakommit med Arsenal var som bortblåst och det dröjde inte länge innan Henry uttryckte saknad av "the life back home" i England samt den engelska pressen.

Den 28 Juli 2000 flyttade även Emmanuel Petit till Barcelona efter 3 år med Arsenal. Den franska mittfältaren fick redan från början spela på backen, vilket uppenbarligen inte vad hans position. Han drog på sig diverse skador och lyckades inte hålla en regelbunden plats i startevlan. I sin självbiografi, publicerad år 2008, berättar han att Barcelonas dåvarande tränare Llorenç Serra inte ens visste vilken position han spelade när han anslöt till klubben.

Så Fabregas, be my guest. Om du så himla gärna vill spela i Barcelona så tycker jag att du ska göra det. Jag menar, en plats i startelvan lär ju vara rena barnleken för dig. :)

Update: Jag menar självklart inte att jag VILL att han ska flytta till La Liga om han själv VILL stanna. Vill han det och allt bara är rykten så är det perfekt!

Kommentarer
Postat av: T O V A

sv; det får inte hända, tysklnd ska vinna allt!! :D

kram

2010-07-05 @ 16:58:46
URL: http://iamtovas.blogg.se/
Postat av: anne

Du är inte nådig du...;)

2010-07-05 @ 17:35:00
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: jch

Jag tror Spanien vinner fotbolls-VM.

2010-07-05 @ 20:28:31
URL: http://musikochfotboll.blogg.se/
Postat av: 25_Slak

Jag skulle tycka det vore jobbigt att bli av med honom, MEN han är inte oersättlig. Om nu Barca så gärna vill ha en spelare som har många år kvar på kontraktet, är kapten och tillhör världstoppen på sin position så får de dock räkna med att det ska kosta. Säljer Wenger honom billigt så kommer jag bli helt jävla rabiat! Så visst, fram med börsen Barca! Tror förövrigt att han skulle må ganska bra i Barca. Mindre skador, dels för att han kommer bli bänkad en hel del, men även för att spelet och klimatet är bättre där. Men jag har lite svårt att se att han vill dit just nu. Gå från hyllad stjärna, älskad Gunner till en truppspelare i mängden. Så jag tror och hoppas på minst ett år till. Detta ska bli säsongen då vi sopar hem varenda jävla pokal, så efter det kan han gå till Barca för att "varva" ner! ;)

2010-07-05 @ 22:02:32
Postat av: Arsenal<3

Som du säger hellre sätta in en ny som vill kämpa för platsen än någon som med sin hjärna och hjärta redan lämnat.

2010-07-05 @ 22:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0