Almunia eller Fabianski: Vem är minst dålig?


Almunia har långt ifrån hittat tillbaka till formen han var i under förra säsongen


Om 2.5 timmar ska det avgöras. Jag har en tendens att bli nervös före ALLA matcher Arsenal spelar, även när det gäller lag som Portsmouth och Hull, då kan ni ju föreställa er hur nervös jag är nu! Själv tror jag på laget, jag tror att vi kan vinna idag. Det enda som krävs är att vi får två eller tre bollar bakom van der Saar (om det nu är han som står), samt att Gallas och Campbells samarbete är en bråkdel av kvalitén som Gallas och Vermaelen håller.

Något jag tror kan förstöra en hel del är Uniteds fasta tillfällen. Även om de inte har Ronaldo längre. Beroende på vem som står i Arsenals mål, Fabianski eller Almunia, så kan det bli ett stort problem. Fabianski har svårt med det mesta, men frisparkar och hörnor står högst på listan. Speciellt om han har en eller två spelare framför sig som skymmer bollen. Almunia däremot har det otroligt svårt med frilägen, och frilägen finns det chans för i den här matchen med, tyvärr.

Ett orosmoment från Arsenals sida är Bendtner. Visst, han är tillbaka, men formen? Hur är det med den? När han spelade var och varannan match innan skadan så var han klumpig och inte speciellt snabb med bollen. Fast målen kom för honom då och då i alla fall. Nu när han knappt har spelat på 3 månader är vår efterlängtade striker inte ett så säkert kort längre. Förhoppningsvis rise-ar han till the occasion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0