Fabregas: Vi stöttar Fabianski till 100%


Han är kanske inte JÄTTEdålig ändå... eller... hmm

Det blev inte Wenger som försvarade Fabianski denna gång, utan Cesc Fabregas själv. Han som lagkapten berättar att laget helt står sida vid sida med Fabianski och stöttar honom efter gårdagens match, som många (inklusive Fabianski själv) nog helst vill glömma. Jag håller med om att man inte ska tear-a him down efter gårdagens värdelösa presation och han är säkert en helt okej målvakt... men... det sitter nog innerst inne i så fall, för vi har inte sett mycket av hans påstådda superkvalitéer.

Jag vet själv hur det är att ha en målvakt som är bra när det inte gäller och sen när det väl är dags att prestera, viker sig helt under pressen. Sen att det var långt ifrån samma nivå Fabianski är på och förväntas vara på, är ju en annan 5:a. (USAs damlandslag i innebandy har nog inte riktigt lika stor press på sig att ha bra målvakter... hahahah).

Sen har Wenger press-konferens-at lite om lagets skadedrabbade och det var mest dåliga nyheter. Arshavin och Gallas kan bli borta upp till två veckor och Eduardo kommer nog tillbaka inför Stoke om ca en vecka. Som tur är så är Almunia och Song så gott som tillbaka redan inför helgens möte med Sunderland! Tyvärr blir Diaby frånvarande due to en knäskada under gårdagens match... O.t.u.r. Jag hade dock hoppas på att Almunia kunde stå över minst en match till så Mannone kan få en chans att visa lite skills, som han faktiskt gjorde i början av säsongen!

Kommentarer
Postat av: Alexander

Nej, jag tror inte Fabianski är dålig...men han är en målvakt ej ämnad att sitta bänk. Själv hade jag sett att Vito Mannone stått istället för jag litar -110% på Fabianski.



Det största misstaget vi gjort var att sälja Jens Lehmann, världens bästa målvakt...

2010-02-18 @ 21:52:13
URL: http://alexanderism.blogg.se/
Postat av: Alexander

Jag stöttar honom till 100%, litar till -110%.



Förresten! Min Diaby-teori: http://alexanderism.blogg.se/2010/february/diaby-teorin.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0