Don't hang down your head, Tom Dooley


En optimistisk kapten är precis det som behövs för att plocka upp det vi förlorat

Kapten Cesc Fabregas är optimistisk trots gårdagens 3-1 förlust. Han uppmanar nu laget att strunta i kritiker som minst sagt har en negativ inställning till lagets titel-chanser. Manchester Uniteds trepoängare lämnar nu Arsenal på en tredjeplats i ligan, fyra poäng efter United och fem bakom ledarna Chelsea (som även har en match mindre spelad). Fram till Arsenals besök på Stamford Bridge kan klyftan till Chelsea växa till hela åtta poäng.

Fabregas menar att United under gårdagen kunde ha gjort många fler mål men sumpade de chanserna. Respektfullt men bestämt förklarar han att han inte kunde ha brytt sig mindre om vad folk säger om laget. Det är nu upp till spelarna att visa vad de går för och han vet att de kan klara det.

Jag kan inte gör annat än att hålla med Superkaptenen. Visst, det ser inte ljust ut nu, men jag tvivlar inte på lagets förmåga att plocka upp de poäng de har förlorat. Matchen på söndag blir utan tvekan väldigt tuff men vi supporters kan inte bara ge upp på laget. Säsongen är långt ifrån slut och titeldrömmarna lever än kvar här hos mig.

Källa

Kommentarer
Postat av: jch

Jag kan bara hålla med Fabregas och dig. Ni har rätt inställning.

2010-02-02 @ 21:37:25
URL: http://musikochfotboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0