Arsenal v Sunderland


Radarparet startade inte tillsammans idag heller, men det löste sig ändå

2-0 till Arsenal! Och det blir bättre: United failade mot Everton, vilket var asbra! (Tyvärr vann Chelsea mot Wolves men vad hade vi förväntat oss liksom). Jag tänkte hur som helst dra lite saker jag tänk på under dagens match:

Manuel Almunia: Det går alltid att snacka non-stop om målvaktsinsatser, och hittills har det mest varit kritik högt och lågt. Idag spelade Almunia riktigt bra! Fast jag tycker lite synd om Fabianski nu efter detta, för det får ju bara honom att se ännu sämre ut! Haha, men det ska inte ta bort Almunias spotlight denna match. Riktigt bra gjort.

Nicklas Bendtner: Kan någon snälla be honom spotta ut sitt tuggummi..? Okej att det är fler än han som tuggar tuggummi men han är lite out of control. Spelmässigt var han helt okej. Han gjorde mål, vilket var super, han var på rätt plats ganska ofta, fast lite för sen, vilket var... okej... typ. Han börjar komma tillbaka lite nu i alla fall!

Thomas Vermaelen:
Han är otroligt riktigt bra måsta jag säga! Tuff i närkamper och han verkar ALDRIG bli trött! Seriöst, han är nog en av få som verkligen håller konstant energinivå i 90 min! Jobbigt att han fick gult kort, men det kan man ta när man är mittback av hög kvalité.

Randoms:
När det gäller Nasri kanske jag inte ska skriva något, för jag har i största allmänhet något emot honom haha, men hans spel idag var inte speciellt speciellt om man säger så. Dagens domarinsats tycker jag var helt okej, även om Fabregas gula kort var lite väl onödigt. Rosicky ägde när han blev inbytt i slutet också! Han är verkligen på G! Även om han är en av de äldre i laget haha. Walcotts insats är värd lite plats i detta inlägg också: Han börjar komma tillbaka in i form och börjar få tillbaka sin speed på planen.

Arsenal ligger nu 2 poäng efter United och 6 poäng efter Chelsea, med 11 matcher kvar att spela. Det här kommer nog gå finnemang tror jag! :)

PS. Svar på kommentar till viktor & Viktor: Jag heter Katrin... haha. DS.

Kommentarer
Postat av: anne

Undrar om det verkligen var viktor & Viktor som undrade, eller om det var den ena som bara ekade? ;)

2010-02-21 @ 12:16:36
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0