Rykten är bara rykten... Eller?



Solen skiner... jag är ledig från skolan en extra dag... gårdagens matcher kunde knappast gått bättre för Arsenals del... Och ändå är min måndag helt förstörd.

Rykten sprids ju hela tiden, och man vet aldrig vilka som är sanna. Mer ofta än sällan så stämmer de ju verkligen inte. Måndagens rykte, som bestämt sig för att cirkulera runt, är att Arshavin ska byta klubb efter sommaren. Bara rubrikerna på dessa "artiklar" (länkar längst ner i inlägget) får mig att vilja dö. Visst, det är "säkert inte sant" men om man läser artiklarnas innehåll så stämmer allt som författarna påpekar. "Han är lat på planen", "Han spelar inte alls som han gjorde under EM", "Han har ingen motivation what-so-ever". Jag hatar att det stämmer, för jag vet att "Shavi" är världens bästa spelare ever, men han har inte gjort något för att leva upp till det på hur många månader som hellst.

Något som också cirkulerar men inte är något rykte, är att han kommer missa resten av säsongen pga två sönderslitna muskler. Detta gör också att jag mår otroligt dåligt. Nu skiter jag i titlar och whatnot, jag vill bara att Shavi ska spela och spela som jag vet att han kan spela!!! Jag menar inte att han ska göra 4 mål varje match, utan att han ska insperera på planen.

Jag tror säkert att transfer-ryktet kan stämma, även om jag inte blir jätteförvånad om det bara är påhitt. Arshavin har aldrig varit snål med kommentarerna om hur han inte trivs i London. Han trivs inte, och det visar sig i hans spel... Han spelar till och med bättre bara han spelar med sina ryska landsmän under VM-kvalen. Det är inte toppform då, men hästlängder bättre än med Arsenal.

Om han skulle lämna klubben vet jag verkligen inte vad jag tar mig till. Han är ju anledningen till att jag började heja på Arsenal över huvud taget, och så drar han bara? Vad gör man då? Det är klart att jag alltid kommer heja på Arsenal, men vilket lag drar han till? Tillbaka till Zenit? Då får man bara se honom i eventuella Champions League-sammanhang, och knappt det. Kanske också i EM-kvalen i September. Nej... Han måste stanna, annars funderar inget alls...

"Artikel" 1
"Artikel" 2

Kommentarer
Postat av: niclas

RE: Edward är ändå bäst där ;)



Väldigt tråkigt som Arshavin försvinner. Hoppas att det bara är rykten och att man kan behålla både han och Cesc.

2010-04-12 @ 16:48:45
URL: http://screamingforsilence.blogg.se/
Postat av: anne

Den här bloggen har fått en glad-award även om den inte är så uppåt just nu...:)

2010-04-13 @ 22:03:40
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Niclas

Arsenal-presidenten gick ut och sa att Barca inte kommer att lägga något bud på Fabregas i alla fall. Det får väl anses vara helt okej? ;)

2010-04-15 @ 02:14:16
URL: http://niclasjonasson.blogg.se/
Postat av: Johan Lund

bara o sälja han(: o köp in Mesut Özil !!!!

2010-04-27 @ 13:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0