Player of the Month!



Mars månad har fått sin superspelare. Vem skulle det vara, om inte Nicklas Bendtner. Om jag skulle räkna bland de ca 30 inläggen jag skrev den månaden, så står nog namnet Bendtner med i 29 av dem. Han hade en fantastisk månad och trots all kritik så har han bara fortsatt att näta i varje match... eller i alla fall så gott som.

Jag hade en diskussion med en annan Arsenal-supporter igår angående Bendtners framtid. Han trodde inte att dansken någonsin skulle bli en världsklass-striker. Jag kunde inte riktigt hålla med till 100%. Jag tror att han är en "late bloomer". Eller "very late bloomer" till och med. För han är 22 år - och har precis börjat komma igång. Han är där de flesta världsklass-strikers var för kanske 3-4 år sedan. Bendtner påstår att han, om tre år, kommer vara bättre än Zlatan. Jag tror inte att han har helt fel när han påstår det. Han har så mycket plats att växa på (inte på höjden dock), och man ser ju redan nu har mycket mer plats han får, och tar, i och med RvPs frånvaro. Förhoppningsvis stannar inte hans spurt upp när v.Persie kommer tillbaka.

Bendtner kanske aldrig kommer bli den supersmidiga, grymt snabba strikern som Messi eller Rooney... Men bättre tror jag lätt att han kommer bli och jag ser fram emot hans tillväxt, skillmässigt. Som jag sagt förut: Hellre vara losern som trodde på honom och ha fel än att vara den som sa att han är helt värdelös och sedan så blir han hur grym som helst.

Vi ser ju hur det blir... haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0