Bred-are mittback på G med Arsenal? Clichy och Rosicky på väg ut?


Får Hangeland ett Arsenal-kontrakt i 29-års present mån tro?

Någon som känner igen denna Supergutte? ... Inte jag heller. Det är ingen mindre än Fulhams stjärna Brede Hangeland. Det skulle ju såklart vara totalt ointressat att skriva om honom på en Arsenal blogg, om det inte var så att han sitter bekvämt på Mr. Wengers transfer-radar.

Det sägs att den norske landsmannen inte är till salu från Fulham för mindre än £10 miljoner, men som många redan vet, så har Wenger en ganska stor buget inför sommarens fönster. Denna buget kommer också öka i och med diverse avsked av spelare. För tillfället påstås Clichy vara på G med Barcelona (?!) för £7.5 mille och Rosicky kan vara på väg till Bundesliga (möjligtvis Stuttgart eller Dortmund).

Jag tror Hangeland skulle vara ett mycket intressant alternativ för Arsenal inför kommande säsong. Gallas stannar ju inte 100% än och Vermaelen behöver någon stadigare (inte bokstavligt talat då, haha) än Silvestre & Campbell. Sen att Hangeland har nummer 5 är ju också ett gott tecken, he...he.

Något jag inte förstår mig på är varför Barcelona skulle vara intresserade av Clichy. Inget emot honom eller så, men av alla spelare, varför just honom? Och jag skulle tycka att det var otroligt tråkigt om Tomas 'Rossie' Rosicky lämnade klubben! Han har precis blivit en av mina extra-favoriter (efter Arshavin), och jag vill inte att han ska dra... Men han tillför ju kanske inte så himla mycket, så det är väl ganska möjligt att det blir så.

Jag ser faktiskt fram emot sommarens transfer-fönster, även om jag är så himla fäst vid laget vi har idag. Det finns många spelare som jag mer än gärna byter ut, men några vill jag har kvar... Så går det väl när man supportrar ett lag säsong efter säsong, spelare byts ut. Hittills har jag dock bara upplevt positiva förändringar: Arshavin & Vermaelen! (Hade noll koll på det faktum att Ade och Toure drog när de faktiskt gjorde det, haha). Vi får alltså hoppas på fler super-signeringar från Wegers sida :)

Kommentarer
Postat av: Johan Lund

Arsène Wenger kommer inte sälja Clichy men han kommer mycke säkert sälja Rosicky för vad fan har han gjort i arsenal? han kostar bara pengar o ha han så bara o sälja han !!(:

2010-04-27 @ 13:32:54
Postat av: Alexander

Brede Hangeland känner du väl till? Rätt stabil i Fulham...Roy Hodgson kan man lita på. Dock ser jag ändå inte fram emot sommarens lilla marknad...Den har då aldrig gynnat oss. Måste dessutom gå emot dig lite och säga att jag ändå tycker Campbell varit en av våra stabilare backar nu i slutet...även om konkurrensen kanske inte varit den bästa.



Clichy måste vi också hoppas att han stannar, den kanten är ju ständigt skadad. Är det inte Gaël Clichy så är det Traoré, är det inte Traoré så är det Gibbs...eller båda samtidigt...eller alla 3(Arsenal i ett nötskal ungefär, hehe).



Jag vill ha hem Henry, och stabilitet...väntar vi några månader kan vi säkert fiska hem Jens Lehmann gratis så har vi ordnat problemet Almunia-Mannone-Fabianski...

2010-04-27 @ 17:57:17
URL: http://alexanderism.blogg.se/
Postat av: Alexander

Re:



Ska jag vara ärlig(?)...Näh, Lehmann kommer inte tillbaka. Ska inte han sluta helt? Kan ju säga att jag är Lehmanns största fan och de så kallade skandalerna är bara att han "sticker ut". Lehmann är kung och jag håller fast vid att han var världens bäste åtminstone säsongen 05/06 när vi gick till final i CL och att det är Wengers största(men enda) misstag att sälja denne tysk, hur ostabil han än var.



Men Akinfeev känns väldigt långt bort, tror han vill stanna i Ryssland...eller så värva Chelsea honom ;). Joe Hart(menar du..?) känns inte heller så nära, även m även jag gärna ser det. Tror nog Manchester City vill säkra återväxten efter gamle Shay Given, om de nu inte värvar Casillas eller Buffon, vilket inte skulle förvåna mig. Däremot skulle jag vilja se Lloris i Lyon i Arsenals kasse. En UNG målvakt på 22-23 år men som samtidigt nog kan räknas som världsmålvakt nu, sjukt reaktionssnabb linjemålvakt...trots deras förlust idag mot Bayern :P

2010-04-27 @ 23:06:17
URL: http://alexanderism.blogg.se/
Postat av: Alexander

Dessutom lär ju Lloris franska pass väga väldigt bra i Wengers ögon...

2010-04-27 @ 23:08:12
URL: http://alexanderism.blogg.se/
Postat av: Kresh

Helt seriöst så får ni tänka ett steg längre. Tror ni Arsene värvar en gamling som t.ex Lehman? först av allt är han färdig och har varit de sista åren värdelös. Wegner sålde honom vid rätt tillfälle men vad vi istället vill höra är Hur han ska lösa anfalls problemet samt målvakt. Chamakh är mer eller mindre färdig för Arsenal men skulle inte förvåna mig om Arsene kollat i de ryska ligorna (i samband med Akinfeev) och sett spelare som Welliton och Milevsky som kan komma ganska billigt till Arsenal. Målvaktsproblemet tror jag inte kommer lösas då ingen klubb kommer vara villig att sälja en ordinare och därför kommer Arsene köpa en ung talang samt fortsätta spela Almunia resten av nästa säsong. Om han inte vänder sig till Celtic målvakt som var minnsagt imponerande mot Arsenal.

2010-04-29 @ 15:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0