Arsenal v Manchester City


"Apparently you CAN put a price on love" stog det på en stor skylt i publiken, med bild på Ade.

98 minuter av mitt liv jag aldrig kommer få tillbaka. Detta var en av de tråkigaste matcherna jag någonsin sett! 0-0 matcher måste verkligen inte alltid vara tråkiga, men på de 98 spelade minutrarna hända tre intressanta saker:

Shay Given bröt armen. Eller så ser det ut nu i alla fall. Han fick syrgas och såg ut att ha ritkigt riktigt ont. Så det var ju lite action i alla fall.

Emmanuel Adebayor, vem annars... Det som var så roligt var att när han blev inbytt blev Viera utbytt, så publiken blev helt förvirrad! Ska de applodera för Viera eller bua ut Ade? Det faila i alla fall. Också lite action.

Robin v. Persie spelade och var kapten. Han sköt en frispark som var nära målet.

Sååå... ni förstår kanske själva att när dessa tre saker är de mest intressanta på en helt match, så är matchen inte speciellt händelserik. Arsenal hade kunnat super-säkra sin tredje placering för säsongen, men icke... De ska såklart spela 0-0.

Något roligt som flög runt på Twitter (ja, det skrivs massor med trevliga saker varje gång Arsenal spelar) när Gunnar Nielsen blev inbytt var saker som "Be a good gunnar, Nielsen". Haaaa. Ja ja, nog med ointressanta saker. Snart är säsongen slut och Wenger får börja shoppa loss. Det ser vi fram emot, ey?

Kommentarer
Postat av: Alexander

re:



Jag tror varken problemet är Wenger eller spelartruppen. Ska vi plocka fram det positiva ur säsongen(jag vet, det är svårt...) så måste man ju ändå säga att med det knappa spelarmateriellet och att vi ändå kom(/kommer) 3:a och att vi nådde kvarten i Champions League så kan jag inte dra en annan slutsats än att vi förmodligen har världens bästa lag...utan Silvestre och skador ;)



Säsongen avgjordes på tillfälligheter och skador och jag lovar dig. Om Chelsea eller United haft lika många skador på lika viktiga spelare så hade dem varit och bokat biljett nu för att möta Middlesborough i Championship.



Jag tror kortfatta på en, åtminstone en titel nästa säsong, sägs ju att Wenger har 600 miljoner till förfogande under sommaren...

2010-04-26 @ 20:07:17
URL: http://alexanderism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0