Arsenal v FC Barcelona


Mannen... myten... legenden... eller?

4-1. Alla såg matchen. Alla blev besvikna när matchen var slut. Trots slutresultatet fick vi vara överlyckliga i ett antal sekunder, när Superdansken gjorde 1-0. De sekunderna var de bästa i hela matchen, helt otroligt. Efter det gick det som alla kanske fattar, utför. 4 mål av Messi.

Messi, han gjorde 4 mål. Han är världens bästa spelare. Bla bla bla. Jag tycker det är lite... synd? att han gjorde alla fyra målen. För han är världens bästa spelare, inte bara för att han gjorde fyra mål i tisdags. Arshavin gjorde fyra mål mot Liverpool för över ett år sedan. Han kallades inte för världens bästa spelare för det? Så jag tycker det är viktigt att påpekar att Messi fortfarande hade varit världsbäst om han gjort noll eller ett mål.

Jag har inte så mycket att skriva egentligen. Jag är bara besviken. Jag stör mig också på hur Barca-supportrar ropade efter Arsenal-supportrar efter matchen. De sa saker som "Spela TV-spel istället!!! Då kankse ni vinner nått om ni har tur!!!". Uppenbarligen, kunde Arsenal LIKA GÄRNA ha vunnit den här matchen. United är ute nu, och de mötte BMünchen. Vi spelade 2-2 mot Barcelona förra veckan. Det var inget som sa 100% att Barcelona skulle gå vidare, och att rubba vinsten i Arsenal-supportrars face är lite pinsamt, för de kunde lika gärna ha förlorat. Men nu gjorde de inte det så grattis.

Det jag kommer skriva nu har jag redan fått mycket skit för av andra Arsenal-supportara som hållit på klubben oändligt längre än vad jag har: Jag längtar bara tills nästa säsong. Vi kan komma igen då och ha fler spelare tillgängliga (vilket vi säkert inte kommer ha, haha men ändå). Jag vill bara att vi ska ta oss igenom resterande matcher. Vinna alla, ha chans att vinna ligan - i alla fall göra allt i VÅR makt för att klara det. Och sen kan vi lägga denna hemska säsong bakom oss och gå vidare. Jag vet att alla andra tänker "Det är alltid "nästa säsong" hela tiden bla bla bla vi vill vinna nått N.U", men jag har aldrig "sett fram emot nästa säsong". Jag firade min "ett-års-dag" i februari i år. Förra året när vi förlora mot Man Utd i CL så hade jag noll koll på vad det innebar osv, så det vad för mig bara en tråkig förlust. Så nästa säsong: kom nu!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0